Lecturer(s)
|
-
Divošová Romana, Mgr.
-
Galačová Veronika, Mgr.
|
Course content
|
- Body Systems and Their Disorders; - Hospital Admissions; - Accidents and emergencies. - Pain - Taking a Family History. - Visit to a Doctor;
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 22 hours per semester
- Preparation for examination
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
use the rules of English sentence structure |
use the rules of English sentence structure |
use correct grammatical tenses |
use correct grammatical tenses |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
distinguish between pre-present and simple past |
distinguish between pre-present and simple past |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat správně gramatické časy |
používat správně gramatické časy |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
aplikovat základní principy tvorby prezentací |
aplikovat základní principy tvorby prezentací |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
Skills |
---|
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování dle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování dle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy tvorby prezentací |
zvládnout základní principy tvorby prezentací |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
znalost gramatických časů |
znalost gramatických časů |
znalost slovní zásoby probíraných témat |
znalost slovní zásoby probíraných témat |
znalost základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
znalost základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
znalost anglických frází pro vyjádření souhlasu, nesouhlasu, váhání a vstupu do dialogu druhých lidí |
znalost anglických frází pro vyjádření souhlasu, nesouhlasu, váhání a vstupu do dialogu druhých lidí |
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
knowledge of grammatical tenses |
knowledge of grammatical tenses |
knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
knowledge of basic principles in creating and delivering presentations |
knowledge of basic principles in creating and delivering presentations |
knowledge of English phrases for expressing agreement, disagreement, hesitation and entering into dialogue with other people |
knowledge of English phrases for expressing agreement, disagreement, hesitation and entering into dialogue with other people |
Skills |
---|
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
aktivně používat fráze v konverzaci |
aktivně používat fráze v konverzaci |
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
actively use phrases in conversation |
actively use phrases in conversation |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practice exercises |
Practice exercises |
Recommended literature
|
-
Grice, Tony. Nursing 1. Oxford University Press. 2011.
|