|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Letters, intonation, sounds - Reduction, Russian vowels and consonants - Sentence structure, personal pronouns - Family, colleagues - Nouns, gender, plural - Verbs - 1st group - Possessive pronouns, guestions without guestion words - Dialogues - Past tense, forms of proper names - I am a student - Verbs - 1st group, wordformation, at work in a restaurant - Progress test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Preparation for course credit
- 2 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk |
| identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk |
| Skills |
|---|
| využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách |
| využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Student ovládl ruské lexikum v rozsahu vyučovaných témat. Jeho jazykové a řečové dovednosti odpovídají úrovni A1 Evropského referenčního rámce. |
| Student ovládl ruské lexikum v rozsahu vyučovaných témat. Jeho jazykové a řečové dovednosti odpovídají úrovni A1 Evropského referenčního rámce. |
| teaching methods |
|---|
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| assessment methods |
|---|
| Text analysis |
| Text analysis |
|
Recommended literature
|
-
Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu I. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|