Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Verbal phrases different from Czech - Verbs - conjugation (continuing) - Nouns - declension - Adjectives used as nouns - Question words - Expression poetomu, potomu chto - Expressing modality - Dates, dates in letters - Hoe are you doing? (phrases for conversations) - Appearance of a person - Filling in forms - Apology, excuse - Test - Presentation
|
Learning activities and teaching methods
|
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Home preparation for classes
- 10 hours per semester
- Preparation for examination
- 10 hours per semester
- Participation in classes
- 5 hours per semester
- Term paper
- 5 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
reprodukovat minulý čas u sloves vysvětlit použití předložkových vazeb odlišných od češtiny doplnit správné tvary tázacích zájmen |
reprodukovat minulý čas u sloves vysvětlit použití předložkových vazeb odlišných od češtiny doplnit správné tvary tázacích zájmen |
The student should have covered perceptive and productive Russian language skills and knowledge on B1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
The student should have covered perceptive and productive Russian language skills and knowledge on B1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
Skills |
---|
navrhnout autentické vyprávění s otevřeným koncem demonstrovat slovní zásobu týkající se manipulace s mobilním telefonem ovládat slovní zásobu týkající se internetu ukázat různé významy ruských mnohoznačných slov |
navrhnout autentické vyprávění s otevřeným koncem demonstrovat slovní zásobu týkající se manipulace s mobilním telefonem ovládat slovní zásobu týkající se internetu ukázat různé významy ruských mnohoznačných slov |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student understands the introduced parts of Russian grammar system, and Russian pronunciation and script. He/she can use the course topics (grammar, lexis, the general overview of culture) in everyday communication when doing shopping, finding ones way in a town or a city, travelling, commenting on people. He/she is able to express his/her opinion. |
The student understands the introduced parts of Russian grammar system, and Russian pronunciation and script. He/she can use the course topics (grammar, lexis, the general overview of culture) in everyday communication when doing shopping, finding ones way in a town or a city, travelling, commenting on people. He/she is able to express his/her opinion. |
teaching methods |
---|
Practice exercises |
Practice exercises |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
assessment methods |
---|
Composite examination (Written part + oral part) |
Composite examination (Written part + oral part) |
Recommended literature
|
-
Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2008. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2012. ISBN 978-80-7238-700-7.
|