|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Nouns - declension, plural - Indeclinable nouns - Noun declension - exceptions - Animate and inanimate nouns - Shifts of -o-/-e- in noun forms - Conjunction - exceptions - Collocations with prepositions (verb + prep, prep + noun) - Pronunciation of collocations with prepositions - Changeable stress - Complex sentences - intonation - Texts for reding - Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book)
- Participation in classes
- 6 hours per semester
- Preparation for course credit
- 44 hours per semester
- Home preparation for classes
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student should have covered A2 - B1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
| The student should have covered A2 - B1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
| správné intonace slovesa s pohyblivým přízvukem slovesa se změnou kmenové souhlásky rozkazovací způsob rozvitá souvětí |
| správné intonace slovesa s pohyblivým přízvukem slovesa se změnou kmenové souhlásky rozkazovací způsob rozvitá souvětí |
| vysvětluje správnou intonaci určuje a identifikuje slovesa s pohyblivým přízvukem určuje slovesa se změnou kmenové souhlásky zařazuje v komunikaci rozkazovací způsob vyjadřuje se v rozvitých souvětích |
| vysvětluje správnou intonaci určuje a identifikuje slovesa s pohyblivým přízvukem určuje slovesa se změnou kmenové souhlásky zařazuje v komunikaci rozkazovací způsob vyjadřuje se v rozvitých souvětích |
| Skills |
|---|
| rozlišovat přízvučné a nepřízvučné slabiky používat správně intonaci pracovat s pohyblivým přízvukem užívat správně volené otázky i odpovědi používat rozvitá souvětí |
| rozlišovat přízvučné a nepřízvučné slabiky používat správně intonaci pracovat s pohyblivým přízvukem užívat správně volené otázky i odpovědi používat rozvitá souvětí |
| rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené otázky i odpovědi zařazuje v komunikaci rozvitá souvětí |
| rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené otázky i odpovědi zařazuje v komunikaci rozvitá souvětí |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student understands the introduced parts of Russian grammar system, and Russian pronunciation and script. He/she can use the course topics (grammar, lexis, the general overview of culture) in everyday communication when doing shopping, finding ones way in a town or a city, travelling. |
| The student understands the introduced parts of Russian grammar system, and Russian pronunciation and script. He/she can use the course topics (grammar, lexis, the general overview of culture) in everyday communication when doing shopping, finding ones way in a town or a city, travelling. |
| teaching methods |
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's language performance |
| Conversation |
| Conversation |
|
Recommended literature
|
-
Brčáková. Govorite po ruski.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|