| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - Conjugation (regular, irregular verbs, reflective verbs) - Adverbs - declension, comparison, adverbs - Pronouns, numeral - Predicate - Time clauses and time expressions - Expressing reason and condition  - Concessive clauses - Structures containing adjectives derived from verbs - Expressing purpose and intention - Test 
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Monologic (Exposition, lecture, briefing), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Individual work of students
        
            
                    
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 20 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 5 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for examination
                        - 5 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování  | 
| identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování  | 
| Skills | 
|---|
| využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky | 
| využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky | 
| learning outcomes | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| The student can speak about his/her hobbies. He/she can express his/her opinion on a theatre performance or a film, can speak about his/her studies. Can use past, present and future tense. | 
| The student can speak about his/her hobbies. He/she can express his/her opinion on a theatre performance or a film, can speak about his/her studies. Can use past, present and future tense. | 
| teaching methods | 
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) | 
| Activating (Simulation, games, dramatization) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Individual work of students | 
| Individual work of students | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| assessment methods | 
|---|
| Written examination | 
| Written examination | 
| Analysis of the student's language performance | 
| Analysis of the student's language performance | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
                
 
            
                
                - 
                    Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2012. ISBN 978-80-7238-700-7.
                
 
            
         
         
         
     |