Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Conjugation (regular, irregular verbs, reflective verbs) - Adverbs - declension, comparison, adverbs - Pronouns, numeral - Predicate - Time clauses and time expressions - Expressing reason and condition - Concessive clauses - Structures containing adjectives derived from verbs - Expressing purpose and intention - Test
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Individual work of students
- Home preparation for classes
- 20 hours per semester
- Participation in classes
- 5 hours per semester
- Preparation for examination
- 5 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování |
identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování |
Skills |
---|
využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky |
využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student can speak about his/her hobbies. He/she can express his/her opinion on a theatre performance or a film, can speak about his/her studies. Can use past, present and future tense. |
The student can speak about his/her hobbies. He/she can express his/her opinion on a theatre performance or a film, can speak about his/her studies. Can use past, present and future tense. |
teaching methods |
---|
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Individual work of students |
Individual work of students |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
assessment methods |
---|
Written examination |
Written examination |
Analysis of the student's language performance |
Analysis of the student's language performance |
Recommended literature
|
-
Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2012. ISBN 978-80-7238-700-7.
|