Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- nouns - declension - conjugation (regular, irregular verbs, reflective verbs) - adverbs - declension, comparison, adverbs - pronouns, numerals - predicate - time clauses and time expressions - expressing reason and condition - concessive clauses - structures containing adjectives derived from verbs - expressing purpose and intention
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Home preparation for classes
- 15 hours per semester
- Preparation for course credit
- 10 hours per semester
- Participation in classes
- 5 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
identifikuje přízvučné a nepřízvučné slabiky identifikuje správnou intonaci oznamovacích i tázacích vět doplňuje pohyblivý přízvuk u sloves I. a II. třídy reprodukuje rozkazovací způsob cituje rozvitá souvětí na konkrétní témata Student komunikuje v ruském jazyce, ovládá základní slovní zásobu, orientuje se v jednoduchých textech na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokládá se znalost jazyka na úrovni střední školy. |
identifikuje přízvučné a nepřízvučné slabiky identifikuje správnou intonaci oznamovacích i tázacích vět doplňuje pohyblivý přízvuk u sloves I. a II. třídy reprodukuje rozkazovací způsob cituje rozvitá souvětí na konkrétní témata Student komunikuje v ruském jazyce, ovládá základní slovní zásobu, orientuje se v jednoduchých textech na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokládá se znalost jazyka na úrovni střední školy. |
Skills |
---|
používat azbuku v ústní i písemné komunikaci využívat ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů popsat známá témata vyjádřit souhlas a nesouhlas pomocí základní slovní zásoby |
používat azbuku v ústní i písemné komunikaci využívat ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů popsat známá témata vyjádřit souhlas a nesouhlas pomocí základní slovní zásoby |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student can use some I and II declension verbs in present tense, understands changes in some verbs declension (chamge of syllables in some verb radixes), and is aware of reflective verbs. Can use some forms (cases) of nouns and adjectives. Can communicate and make short oral and written performances on some selected topics (family, invitations to go to the cinema, to the theatre, weekly routine). |
The student can use some I and II declension verbs in present tense, understands changes in some verbs declension (chamge of syllables in some verb radixes), and is aware of reflective verbs. Can use some forms (cases) of nouns and adjectives. Can communicate and make short oral and written performances on some selected topics (family, invitations to go to the cinema, to the theatre, weekly routine). |
teaching methods |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's language performance |
Conversation |
Conversation |
Analysis of the student's language performance |
Recommended literature
|
-
Fozikoš Andrej. Reálie rusky mluvících zemí. Fraus Plzeň, 2002. ISBN 80-85784-76-9.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu I. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|