| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - Strategies to build rapport with a colleague or a client - Techniques to build rapport with a colleague or a client - Identification of potential cultural differences - Networking - Small talk - Phone usage and its usefulness - Dealing with problems and complaints by phone - Email correspondence - Formal email - Neutral email - Informal email - Format of Business English Certificate Vantage examination - Test 
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
        
            
                    
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 40 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 10 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for course credit
                        - 40 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| This course assumes knowledge of Business English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| This course assumes knowledge of Business English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| learning outcomes | 
|---|
| používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě na pokročilejší úrovni rozumí článkům s odbornou obchodní terminologií  používá pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům  | 
| používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě na pokročilejší úrovni rozumí článkům s odbornou obchodní terminologií  používá pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům  | 
| Upon successful completion the student will be able to Cambridge Business English Certificate.  This course assumes knowledge of English at level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages.  uses the English language both orally and in writing at a more advanced level understands articles with professional business terminology uses advanced grammar is able to understand more complex listening | 
| Upon successful completion the student will be able to Cambridge Business English Certificate.  This course assumes knowledge of English at level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages.  uses the English language both orally and in writing at a more advanced level understands articles with professional business terminology uses advanced grammar is able to understand more complex listening | 
| knows the importance of casual social conversation in a business environment   understands business terminology in oral, reading, writing and listening form   can prepare and make a business call   define new trends in student´s field   knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client  | 
| knows the importance of casual social conversation in a business environment   understands business terminology in oral, reading, writing and listening form   can prepare and make a business call   define new trends in student´s field   knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client  | 
| vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem | 
| vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem | 
| Skills | 
|---|
| creates contacts and relationships in and out of the workplace prepares and deliveres a professional presentation can orient themselves in cultural differences in the business world uses more difficult grammatical structures in practice can anticipate potential misunderstandings stemming from a different culture | 
| creates contacts and relationships in and out of the workplace prepares and deliveres a professional presentation can orient themselves in cultural differences in the business world uses more difficult grammatical structures in practice can anticipate potential misunderstandings stemming from a different culture | 
| dokáže pracovat s odlišnými zvyklostmi při komunikaci s cizinci a používat je ve svůj prospěch používá pokročilé fráze pro vyjádření souhlasu a nesouhlasu při dialogu aktivně používá tzv. Small Talk tedy nezávaznou společenskou konverzaci pro navazování kontaktů dokáže napsat formální email se všemi jazykovými náležitostmi  | 
| dokáže pracovat s odlišnými zvyklostmi při komunikaci s cizinci a používat je ve svůj prospěch používá pokročilé fráze pro vyjádření souhlasu a nesouhlasu při dialogu aktivně používá tzv. Small Talk tedy nezávaznou společenskou konverzaci pro navazování kontaktů dokáže napsat formální email se všemi jazykovými náležitostmi  | 
| vytváření kontaktů a vztahů na pracovišti i mimo něj přípravy a přednesu profesionální prezentace orientace se v kulturních odlišnostech v obchodním světě používat těžší gramatické struktury v praxi předjímat potenciální nedorozumění pramenící z odlišné kultury | 
| vytváření kontaktů a vztahů na pracovišti i mimo něj přípravy a přednesu profesionální prezentace orientace se v kulturních odlišnostech v obchodním světě používat těžší gramatické struktury v praxi předjímat potenciální nedorozumění pramenící z odlišné kultury | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Practice exercises | 
| Practice exercises | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| assessment methods | 
|---|
| Written examination | 
| Grade (Using a grade system) | 
| Grade (Using a grade system) | 
| Written examination | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Aspinall, Tricia. TEST YOUR BUSINESS VOCABULARY IN USE, CUP, 2003. 
                
 
            
                
                - 
                    Brook-Hart. Business Benchmark-Upper-Intermediate Vantage, Cambridge University Press, 2006. 
                
 
            
                
                - 
                    Emmerson, Paul. BUSINESS GRAMMAR BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2010. 
                
 
            
                
                - 
                    Emmerson, Paul. BUSINESS VOCABULARY BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2009. 
                
 
            
                
                - 
                    Mascull, Bill. BUSINESS VOCABULARY IN USE Intermediate, CUP, 2010. 
                
 
            
                
                - 
                    Murphy, Raymond. ENGLISH GRAMMAR IN USE, CUP, 2012. 
                
 
            
                
                - 
                    Powell, Mark. IN COMPANY Intermediate, Macmillan, 2009. 
                
 
            
                
                - 
                    Powell, Mark. IN COMPANY 3.0 Upper-intermediate, Macmillan, 2014. 
                
 
            
         
         
         
     |