| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - Preparing your presentation  - Structure of presentations - Spoken and written form of language - Selecting and organising information  - Vocabulary typical for effective presentations - Guidelines for visuals, platform skills  - Verbal, nonverbal communication - Body language - Communication skills development - Coping with nervousness - Team evaluation of spoken presentations - Constructive feedback - Test
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Analysis of a presentation
        
            
                    
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 26 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 44 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for course credit
                        - 20 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| This course assumes knowledge of English at level B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| learning outcomes | 
|---|
| orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace | 
| orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace | 
| návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace | 
| návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace | 
| definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných | 
| definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných | 
| stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy | 
| stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy | 
| použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu | 
| použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu | 
| orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content  | 
| orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content  | 
| design when creating a professional presentation  | 
| design when creating a professional presentation  | 
| define errors in presentation  | 
| define errors in presentation  | 
| determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form | 
| determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form | 
| utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation   | 
| utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation   | 
| Skills | 
|---|
| zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci | 
| zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci | 
| použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace | 
| použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace | 
| připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek | 
| připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek | 
| řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika | 
| řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika | 
| pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch | 
| pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch | 
| actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation | 
| actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation | 
| use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation | 
| use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation | 
| prepare and respond to asking closing questions | 
| prepare and respond to asking closing questions | 
| dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops | 
| dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops | 
| work with stress and use it to your advantage | 
| work with stress and use it to your advantage | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Analysis of a presentation | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Analysis of a presentation | 
| Practice exercises | 
| Practice exercises | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| assessment methods | 
|---|
| Grade (Using a grade system) | 
| Grade (Using a grade system) | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Emmerson,P. Business Grammar Builder. Macmillan Publishers Limited, 2002. ISBN 0 333 75492 1.
                
 
            
                
                - 
                    Gregory,H. Public Speaking for College and Career. 2009. ISBN 978-0-07-338516-7.
                
 
            
                
                - 
                    Hughes, John and Mallett, Andrew. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476836-8.
                
 
            
                
                - 
                    Templeton,M. Public Speaking and Presentations Demystified. 2010. ISBN 13:978-0-07-16012.
                
 
            
                
                - 
                    Williams, E. Presentations in English. Macmillan Publishers Limited, 2008. ISBN 978-0-230-02876-0.
                
 
            
         
         
         
     |