| 
        Lecturer(s)
     | 
    
        
            
                - 
                    Navrátil Michal, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Semotamová Jana, PhDr.
                
 
            
                - 
                    Galačová Veronika, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Vondřejcová Jana, PhDr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - Business travel - American English - Question forms - Handling calls - Future tense Will - Test - Making decisions - Conditionals - Past tense - Small talk - Business dinner - Present perfect - Test 
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Practice exercises, Teamwork
        
            
                    
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 39 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for examination
                        - 25 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 31 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for course credit
                        - 25 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| This course assumes knowledge of English at level A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| This course assumes knowledge of English at level A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| learning outcomes | 
|---|
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B1 dle CEFR. | 
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B1 dle CEFR. | 
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. | 
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. | 
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR.  | 
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR.  | 
| Analyzuje a demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. | 
| Analyzuje a demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. | 
| Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. | 
| Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. | 
| Skills | 
|---|
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B1 dle CEFR. | 
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B1 dle CEFR. | 
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR. | 
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR. | 
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka. | 
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka. | 
| Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR.  | 
| Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR.  | 
| Kriticky uvažuje o tematických celcích. | 
| Kriticky uvažuje o tematických celcích. | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Practice exercises | 
| Practice exercises | 
| Activating (Simulation, games, dramatization) | 
| Activating (Simulation, games, dramatization) | 
| Teamwork | 
| Teamwork | 
| assessment methods | 
|---|
| Preparation of a presentation | 
| Preparation of a presentation | 
| Oral examination | 
| Analysis of the student's language performance | 
| Analysis of the student's language performance | 
| Grade (Using a grade system) | 
| Grade (Using a grade system) | 
| Oral examination | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BABÁKOVÁ, Jiřina. Anglická obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6.
                
 
            
                
                - 
                    EMMERSON, Paul. Business Builder Intermediate. Macmillan, 2006. ISBN 978-0-3337-5492-4.
                
 
            
                
                - 
                    HUGHES, John. Telephone English. Macmillan, 2006. ISBN 978-1-4050-8219-8.
                
 
            
                
                - 
                    MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge: CUP, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
                
 
            
                
                - 
                    MURPHY, Raymond. English Grammar in Use 5th ed.. Cambridge: CUP, 2019. ISBN 978-1-108-58662-7.
                
 
            
                
                - 
                    POWELL, Mark. In Company Intermediate 3.0. Macmillan, 2014. ISBN 978-0-230-45520-7.
                
 
            
         
         
         
     |