Course: English in Tourism

» List of faculties » FHS » CJV
Course title English in Tourism
Course code CJV/1ACR1
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction English
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Drápala Igor, Mgr.
Course content
- Careers in Tourism - Destinations - Hotel Facilities - Tour Operators - Dealing with Guests - Travel Agencies - Hotel Reservations - Getting Around - Eating Out - Traditions - Special Interest Tours - Grammar - Test

Learning activities and teaching methods
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book)
  • Home preparation for classes - 24 hours per semester
  • Participation in classes - 26 hours per semester
  • Preparation for course credit - 20 hours per semester
  • Preparation for examination - 20 hours per semester
prerequisite
Knowledge
This course assumes knowledge of English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.
This course assumes knowledge of English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.
learning outcomes
popsat základní členění pracovních pozic dle segmentů v hotelnictví a turismu
popsat základní členění pracovních pozic dle segmentů v hotelnictví a turismu
komplexně vysvětli jednotlivé pozice v hotelnictví a turismu, jejich agendu a dovednosti pro ně nezbytné
komplexně vysvětli jednotlivé pozice v hotelnictví a turismu, jejich agendu a dovednosti pro ně nezbytné
charakterizovat hlavní rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou
charakterizovat hlavní rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou
definovat poslední trendy v turismu
definovat poslední trendy v turismu
stanovit vhodnou strategii při zvládání komunikace s hosty v hotelu
stanovit vhodnou strategii při zvládání komunikace s hosty v hotelu
describe the basic breakdown of job positions according to segments in the hotel and tourism industry
describe the basic breakdown of job positions according to segments in the hotel and tourism industry
comprehensively explain the individual positions in the hotel and tourism industry, their agenda and the necessary skills
comprehensively explain the individual positions in the hotel and tourism industry, their agenda and the necessary skills
characterize the main differences between a retail travel agency and a wholesale travel agency
characterize the main differences between a retail travel agency and a wholesale travel agency
define the latest trends in tourism
define the latest trends in tourism
establish a suitable strategy for managing communication with guests in the hotel
establish a suitable strategy for managing communication with guests in the hotel
Skills
provést kompletaci zájezdového balíčku s dílčími částmi (ubytování, doprava, pojištění atd.)
provést kompletaci zájezdového balíčku s dílčími částmi (ubytování, doprava, pojištění atd.)
reagovat adekvátně na požadavky hostů na recepci
reagovat adekvátně na požadavky hostů na recepci
řešit problémové situace na recepci
řešit problémové situace na recepci
provést porovnání a stanovit výhodnost při hledání letenek v online prostředí
provést porovnání a stanovit výhodnost při hledání letenek v online prostředí
dokázat popsat turisticky zajímavé místa v České Republice a v zahraničí
dokázat popsat turisticky zajímavé místa v České Republice a v zahraničí
complete the tour package with sub-parts (accommodation, transport, insurance, etc.)
complete the tour package with sub-parts (accommodation, transport, insurance, etc.)
respond adequately to guests' requests at the reception
respond adequately to guests' requests at the reception
solve problem situations with guests at the reception
solve problem situations with guests at the reception
compare and determine the best value when searching for airline tickets online
compare and determine the best value when searching for airline tickets online
be able to describe places of tourist interest in the Czech Republic and abroad
be able to describe places of tourist interest in the Czech Republic and abroad
teaching methods
Knowledge
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Oral examination
Oral examination
Recommended literature
  • Peter Strutt. English for International Tourism - Student´s book. England, 2015. ISBN 978-1-4479-2383-1.
  • Strutt, P. English for International Tourism-Workbook. Longman, 2009. ISBN 978-0-582-47984-5.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester