Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Basics of theory of law Man, citizen and human rights Constitutional law Public administration Environmental law and land law Substantive civil law Business law Labour law Criminal law
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Demonstration
- Home preparation for classes
- 24 hours per semester
- Participation in classes
- 42 hours per semester
- Preparation for course credit
- 22 hours per semester
- Preparation for examination
- 32 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Basic civic knowledge. |
Basic civic knowledge. |
learning outcomes |
---|
popsat systém pramenů práva v českém právním řádu |
popsat systém pramenů práva v českém právním řádu |
charakterizovat jednotlivé druhy právních norem |
charakterizovat jednotlivé druhy právních norem |
vysvětlit členění českého právního řádu dle jednotlivých právních odvětví |
vysvětlit členění českého právního řádu dle jednotlivých právních odvětví |
vysvětlit základní právní instituty v oblasti občanského práva |
vysvětlit základní právní instituty v oblasti občanského práva |
vysvětlit vybrané právní instituty v oblasti pracovního a trestního práva |
vysvětlit vybrané právní instituty v oblasti pracovního a trestního práva |
Skills |
---|
orientovat se ve vybraných právních předpisech |
orientovat se ve vybraných právních předpisech |
vyhledat právní úpravu vztahující se k vybraným právním institutům |
vyhledat právní úpravu vztahující se k vybraným právním institutům |
interpretovat vybrané právní normy |
interpretovat vybrané právní normy |
zdůvodnit svou argumentaci s odkazem na příslušná právní ustanovení |
zdůvodnit svou argumentaci s odkazem na příslušná právní ustanovení |
aplikovat vybraná ustanovení na konkrétní skutkový stav |
aplikovat vybraná ustanovení na konkrétní skutkový stav |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Demonstration |
Demonstration |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Written examination |
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Written examination |
Recommended literature
|
-
-. Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů.
-
BAHÝLOVÁ, L. a kol. Ústava České republiky: Komentář. Praha: Linde, 2010.
-
ELIÁŠ, K.,HAVEL, B., BEZOUŠKA, P., ŠUSTROVÁ, D. Občanské právo pro každého. Pohledem (nejen) tvůrců nového občanského zákoníku. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013.
-
GERLOCH, A. Teorie práva. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. ISBN 80-7380-023-9.
-
Hendrych, D. a kol. Správní právo. Praha: C.H. Beck, 2066. ISBN 80-7179-442-2.
-
JANKŮ, Martin et. kol. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult, 6 vydání. Praha: C. H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-611-1.
-
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb. Listina základních práv a svobod.
-
VYSOKAJOVÁ. Zákoník práce.
-
WAGNEROVÁ, E. a kol. Listina základních práv a svobod. Praha: Wolters Kluwer, 2011.
-
Zákon. č. 1/1993 Sb.- Ústava ČR.
-
zákon č. 500/2004 Sb. správní řád. zákon č. 500/2004 Sb. správní řád.
-
Zákon. zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce.
-
Zákon. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
|