Lecturer(s)
|
-
Smékalová Lenka, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
Introduction to the subject, basic concepts of grant management in public administration Call schedule, types of calls Call for projects - content of the call, additional documents and annexes, practical examples of calls from different grant schemes Project objectives, timetable and budget Project evaluation models and criteria Project evaluation and selection process Changes to the project Monitoring of project progress Preparation of the actual project proposal in accordance with the specific call in the environment of the selected information system
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Teamwork, Individual work of students
- Participation in classes
- 15 hours per semester
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
- Preparation for course credit
- 10 hours per semester
- Preparation for examination
- 25 hours per semester
- Term paper
- 15 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Knowledge at the level of Basics of Project Management course. |
Knowledge at the level of Basics of Project Management course. |
learning outcomes |
---|
národní a nadnárodní dotační programy |
národní a nadnárodní dotační programy |
projektový záměr |
projektový záměr |
zásady a pravidla pro žadatele |
zásady a pravidla pro žadatele |
rozpočet projektu financovaného z veřejných prostředků |
rozpočet projektu financovaného z veřejných prostředků |
monitorování projektu |
monitorování projektu |
Skills |
---|
zvolit dotační schéma pro financování projektu |
zvolit dotační schéma pro financování projektu |
dodržet pravidla a zásady pro žadatele |
dodržet pravidla a zásady pro žadatele |
zpracovat projektový záměr |
zpracovat projektový záměr |
vytvořit rozpočet projektu |
vytvořit rozpočet projektu |
zpracovat monitorovací zprávu nebo zprávu o realizaci projektu |
zpracovat monitorovací zprávu nebo zprávu o realizaci projektu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Teamwork |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Lecturing |
Lecturing |
Teamwork |
Individual work of students |
Individual work of students |
assessment methods |
---|
Composite examination (Written part + oral part) |
Composite examination (Written part + oral part) |
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Grade (Using a grade system) |
Written examination |
Written examination |
Oral examination |
Oral examination |
Grade (Using a grade system) |
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Recommended literature
|
-
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
-
MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principal, 2009. ISBN 978-80-87029-56-5.
-
Přichystal, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU, aneb, Jak uvařit dobrý projekt. Nymburk : Vega-L, 2008. ISBN 978-80-86757-94-0.
|