Lecturer(s)
|
-
Macurová Lucie, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Exercises on PC, Teamwork, Individual work of students, Students working in pairs
- Preparation for course credit
- 15 hours per semester
- Participation in classes
- 15 hours per semester
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Základní znalosti a dovednosti v oblastech nových a starých nástrojů managementu kvality, ekonomiky, managementu kvality, řízení a organizace výroby. V předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti MS Excelu a statistických metod. |
Základní znalosti a dovednosti v oblastech nových a starých nástrojů managementu kvality, ekonomiky, managementu kvality, řízení a organizace výroby. V předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti MS Excelu a statistických metod. |
learning outcomes |
---|
Student získá schopnost orientovat se v nástrojích managementu kvality, základní dovednosti v metodách využívaných při řízení managementu kvality. Naučí se tak nástroje určené pro dosažení stanovených cílů kvality a pro specifikování nezbytných provozních procesů. Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: - definovat management kvality - charakterizovat sedm nových a sedm starých nástrojů řízení kvality - aplikovat vybrané nástroje řízení kvality v praxi - systematizovat shromažďování dat v praxi - identifikovat kritické oblasti, na které je nutné se zaměřit při řízení kvality - plánovat a definovat cíle kvality |
Student získá schopnost orientovat se v nástrojích managementu kvality, základní dovednosti v metodách využívaných při řízení managementu kvality. Naučí se tak nástroje určené pro dosažení stanovených cílů kvality a pro specifikování nezbytných provozních procesů. Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: - definovat management kvality - charakterizovat sedm nových a sedm starých nástrojů řízení kvality - aplikovat vybrané nástroje řízení kvality v praxi - systematizovat shromažďování dat v praxi - identifikovat kritické oblasti, na které je nutné se zaměřit při řízení kvality - plánovat a definovat cíle kvality |
Skills |
---|
- zhodnotit úroveň managementu řízení kvality - rozhodnout o volbě konkrétního nástroje kvality - stanovit kořenové příčiny vzniku nekvality a definovat nápravná opatření - identifikovat kritické oblasti, na které je zapotřebí soustředit pozornost - porovnat různé položky, které jsou charakterizovány více prvky - identifikovat problémy při realizaci procesu a vypracování plánu k jejich předcházení |
- zhodnotit úroveň managementu řízení kvality - rozhodnout o volbě konkrétního nástroje kvality - stanovit kořenové příčiny vzniku nekvality a definovat nápravná opatření - identifikovat kritické oblasti, na které je zapotřebí soustředit pozornost - porovnat různé položky, které jsou charakterizovány více prvky - identifikovat problémy při realizaci procesu a vypracování plánu k jejich předcházení |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Teamwork |
Teamwork |
Exercises on PC |
Students working in pairs |
Students working in pairs |
Exercises on PC |
assessment methods |
---|
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Recommended literature
|
-
BLECHARZ, P. Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress, 2011. ISBN 978-80-86929-75-0.
-
HNÁTEK, J. Komentované vydání ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. Praha: Česká společnost pro jakost. 2016. ISBN 978-80-02-02642-6.
-
JURAN, J.M., De FEO, J.A. Juran's quality handbook: the complete guide to performance excellence. New York: McGraw Hill, 2010. ISBN 978-0-07-162973-7.
-
NENADÁL, J. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-426-4.
-
Nenadál. Management kvality pro 21.století. Praha, 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
|