Course: Management innovation

» List of faculties » FAM » MUPE
Course title Management innovation
Course code MUPE/2ISR
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Course content
The course consists of the following topics: What matters today Management and innovation The concept of innovation Principles of innovation Business management Business strategy Management innovation Management innovation program Innovation perspectives Freedom at work Sem Semco case study Net Netflix case study

Learning activities and teaching methods
unspecified
learning outcomes
Knowledge
Innovation and innovative types
Innovation and innovative types
Value innovations
Value innovations
Blue and Red Ocean Strategies
Blue and Red Ocean Strategies
Business strategies
Business strategies
Managerial innovations
Managerial innovations
Skills
Divide innovations into individual categories
Divide innovations into individual categories
Conduct value analysis
Conduct value analysis
Identify types of business strategies
Identify types of business strategies
Analyze the types of companies according to the level of liberalization
Analyze the types of companies according to the level of liberalization
Sort companies according to innovation potential
Sort companies according to innovation potential
Recommended literature
  • ADAIR, J. E. Efektivní inovace. Praha: Alfa, 2004. ISBN 80-86851-04-4.
  • CARNEY, B. M., GETZ, I. Svoboda v práci: jak nechat zaměstnance dělat, co chtějí, a tím zvýšit produktivitu, zisk a růst.. Praha: PeopleComm, 2011. ISBN 978-80-904890-1-1.
  • DRUCKER, P. F. Inovace a podnikavost: Praxe a principy. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-29-2.
  • HAMEL, G., BREEN, B. Budoucnost managementu. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-188-1.
  • HAMEL, G. Na čem dnes záleží: jak vyhrát ve světě neustálých změn, dravé konkurence a nezastavitelné inovace. Praha: PeopleComm, 2013. ISBN 978-80-904890-6-6.
  • HANDY, CH. Druhá křivka. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-401-1.
  • CHRISTENSEN, C. M., ALLWORTH, J., DILLON, K. Jak změříte svůj život?. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0061-2.
  • KIM, W. CH., MAUBORGNE, R. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-295-6.
  • KOŠTURIAK, J., CHAĽ, J. Inovace: vaše konkurenční výhoda!. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1929-7.
  • KOŠTURIAK, J. Vlastní cestou: jak v podnikání rozvíjet výkonnost, výjimečnost a vášeň. Praha: PeopleComm, 2016. ISBN 978-80-87917-21-3.
  • SEMLER, R. Podivín: příběh nejneobvyklejšího pracoviště světa.. Praha: PeopleComm, 2015. ISBN 978-80-87917-01-5.
  • TALEB, N. Antifragilita: jak těžit z nahodilosti, neurčitosti a chaosu.. Praha: Paseka, 2014. ISBN 978-80-7432-498-7.
  • ZELENÝ, M., KOŠTURIAK, J. To vám byl divný svět: úvahy o proměnách světa kolem nás. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7422-171-2.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester