Course: Business Models

» List of faculties » FAM » MUPE
Course title Business Models
Course code MUPE/2BM
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory, Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
  • Macurová Lucie, Ing. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecturing
prerequisite
Knowledge
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
learning outcomes
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
teaching methods
Lecturing
Lecturing
assessment methods
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Recommended literature
  • Anderson, C. Dlouhý chvost: proč budoucnost byznysu spočívá v dlouhodobých prodejích a větší pestrosti nabídky. Computer Press, 2013. ISBN 9788025125076.
  • Drucker, P. F. Inovace a podnikavost. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-29-2.
  • FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0939-2.
  • Chesbrough, H. Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Boston: Harvard Business School Press, 2006. ISBN 978-1422104279.
  • Maurya, A. Running lean: iterate from plan A to a plan that works. O'Reilly Media, Inc., 2012. ISBN 978-1449305178.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • Ries, E. The lean startup: How today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. Crown Publishing Group, 2011. ISBN 0307887898.
  • SRPOVÁ, Jitka, SVOBODOVÁ, Ivana, SKOPAL, Pavel, ORLÍK, Toma?s?. Podnikatelsky? pla?n a strategie. Pardubice: Rada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • Taleb, N. N. Antifragile: how to live in a world we don´t understand. London: Allen Lane, 2012.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester