Course: Basics of marketing

» List of faculties » FAM » MUMM
Course title Basics of marketing
Course code MUMM/R6ZMK
Organizational form of instruction Lecture + E-learning + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 6
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Home preparation for classes - 55 hours per semester
  • Term paper - 50 hours per semester
  • Participation in classes - 15 hours per semester
  • Preparation for examination - 60 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. popíše proces marketingového výzkumu. vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem.
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. popíše proces marketingového výzkumu. vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem.
Skills
aplikuje nástroje marketingového mixu. zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. užívá správnou terminologii odborných pojmů. zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy.
aplikuje nástroje marketingového mixu. zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. užívá správnou terminologii odborných pojmů. zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy.
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Individual work of students
Individual work of students
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Lecturing
Lecturing
Dealing with situational issues - learning in situations
Dealing with situational issues - learning in situations
Teamwork
Teamwork
assessment methods
Analysis of a presentation given by the student
Analysis of a presentation given by the student
Analysis of seminar paper
Analysis of seminar paper
Written examination
Written examination
Oral examination
Oral examination
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Recommended literature
  • Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
  • BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
  • CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy.. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
  • Nagyová. Marketing.
  • Urbánek. Marketing. .
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester