|
Lecturer(s)
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
|
Course content
|
- Non-verbal communication - Working with voice, vocal hygiene, working with microphones - Interesting speech, presentation - Managerial interviews - Assertiveness, conflicts solving - How to get on well with problem people, mediation - Business dealings, negotiation - Techniques of questioning and demurs handling at business dealings - Pressure techniques at business dealings - Communication with mass media representatives - Press conference - Etiquette of managerial clothing
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Training in motion and work skills, Activating (Simulation, games, dramatization)
- Preparation for course credit
- 36 hours per semester
- Home preparation for classes
- 5 hours per semester
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Term paper
- 6 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| not specified |
| not specified |
| learning outcomes |
|---|
| neverbální komunikace manažera |
| neverbální komunikace manažera |
| práce s hlasem, hlasová hygiena |
| práce s hlasem, hlasová hygiena |
| prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
| prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
| manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| asertivita, řešení konfliktů |
| asertivita, řešení konfliktů |
| komunikace s problémovými lidmi |
| komunikace s problémovými lidmi |
| obchodní jednání, vyjednávání |
| obchodní jednání, vyjednávání |
| techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| techniky zvládání námitek |
| techniky zvládání námitek |
| nátlakové techniky při vyjednávání |
| nátlakové techniky při vyjednávání |
| komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
| komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
| tisková konference |
| tisková konference |
| tzv. Business Formal Dress Code |
| tzv. Business Formal Dress Code |
| Skills |
|---|
| Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Aplikuje základy hlasové hygieny |
| Aplikuje základy hlasové hygieny |
| Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
| Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
| Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
| Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
| Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
| Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
| Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| Aplikuje techniky zvládání námitek |
| Aplikuje techniky zvládání námitek |
| Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
| Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
| Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
| Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
| Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
| Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Training in motion and work skills |
| Training in motion and work skills |
| assessment methods |
|---|
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's language performance |
| Didactic test |
| Didactic test |
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
|
Recommended literature
|
-
Trénink sociálních a manažerských dovedností : metodický pruvodce. Praha : Management Press, 2001. ISBN 8072610481.
-
Bělohlávková, V. 33 základních rad jak úspěšně prezentovat.
-
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-7169-988-8.
-
Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
-
HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Grada, 2008.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-45-X.
-
MAŘÍKOVÁ, M. Rétorika : manuál komunikačních dovedností. 2001.
-
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Nöllke, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha : Grada, 2004. ISBN 8024790572.
-
Tegze, Oldřich. Neverbální komunikace : [co vám prozradí lidské chování a jednání, a jak toho využít]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6429-X.
|