Lecturer(s)
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
- Progress of views of Human Resource Management role in organisations. - Analysing of work. Establishment of work hours. - Work motivation and rewarding system of employees. - Planning, searching, selection, recruitment and adaption of employees. - Performance management. - Release from the organisation. - Human Resource Development. Career management. - Information provision for personnel management. - Organisational culture and its elements. - Care of employees. - Employee relations. - Trade unions and negotiating with them. - Cultivation of work conditions. Health and safety at work.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Teamwork, E-learning
- Term paper
- 19 hours per semester
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Preparation for course credit
- 10 hours per semester
- Home preparation for classes
- 5 hours per semester
- Preparation for examination
- 28 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
the basic knowledge of management (subject Management I.) |
the basic knowledge of management (subject Management I.) |
Znalosti na úrovni předmětů Ekonomie, Management, Podniková ekonomika, Marketing. |
Znalosti na úrovni předmětů Ekonomie, Management, Podniková ekonomika, Marketing. |
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti řízení lidských zdrojů. Student vysvětlí podstatu personálních procesů a činností. Student umí vymezit vybrané problémy pracovně-právní legislativy. |
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti řízení lidských zdrojů. Student vysvětlí podstatu personálních procesů a činností. Student umí vymezit vybrané problémy pracovně-právní legislativy. |
používá terminologii z oblasti řízení lidských zdrojů. |
používá terminologii z oblasti řízení lidských zdrojů. |
popíše vybrané personální procesy a činnosti. |
popíše vybrané personální procesy a činnosti. |
vymezí oblasti péče o zaměstnance. |
vymezí oblasti péče o zaměstnance. |
vysvětlí podstatu HR marketingu ve 21. století. |
vysvětlí podstatu HR marketingu ve 21. století. |
rozliší termíny stimulace a motivace zaměstnanců. |
rozliší termíny stimulace a motivace zaměstnanců. |
Skills |
---|
aplikuje nástroje HR marketingu. |
aplikuje nástroje HR marketingu. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
zdůvodní důležitost procesu vyhledávání, výběru, příjmu a adaptace zaměstnanců. |
zdůvodní důležitost procesu vyhledávání, výběru, příjmu a adaptace zaměstnanců. |
sestaví inzerát na volné pracovní místo v podniku. |
sestaví inzerát na volné pracovní místo v podniku. |
zhodnotí proces řízení pracovního výkonu zaměstnanců ve vybraném podniku. |
zhodnotí proces řízení pracovního výkonu zaměstnanců ve vybraném podniku. |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student can understand the importance of human resource management in the relation to organisational competitiveness. They have knowledge about basic personnel activities and is well informed in the basic labour regulations. They have knowledge about basic terms connected with Human Resource Management. |
The student can understand the importance of human resource management in the relation to organisational competitiveness. They have knowledge about basic personnel activities and is well informed in the basic labour regulations. They have knowledge about basic terms connected with Human Resource Management. |
teaching methods |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Teamwork |
Teamwork |
E-learning |
E-learning |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
assessment methods |
---|
Oral examination |
Written examination |
Written examination |
Essay |
Essay |
Systematic observation of the student |
Oral examination |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Didactic test |
Didactic test |
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Systematic observation of the student |
Recommended literature
|
-
Armstrong, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha : Grada, 2002. ISBN 8024704692.
-
časopis. HR FÓRUM.
-
časopis. HR Management.
-
časopis. People Management.
-
časopis. Personál.
-
DVOŘÁKOVÁ, Z. A KOL. Personální řízení 1. Praha, 2001. ISBN 80-245-0248-8.
-
Dvořáková, Zuzana. Management lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4.
-
Gregar, Aleš. Personální management : vybrané kapitoly. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-915-0.
-
Koubek, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha : Management Press, 2001. ISBN 8072610333.
-
Periodikum Moderní řízení. Periodikum Moderní řízení.
-
Urban, Jan. Řízení lidí v organizaci : personální rozměr managementu. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2003. ISBN 8086395464.
|