|
Lecturer(s)
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
|
Course content
|
- Non-verbal communication - Working with voice, vocal hygiene, working with microphones - Interesting speech, presentation - Managerial interviews - Assertiveness, conflicts solving - How to get on well with problem people, mediation - Business dealings, negotiation - Techniques of questioning and demurs handling at business dealings - Pressure techniques at business dealings - Communication with mass media representatives - Press conference - Etiquette of managerial clothing
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Activating (Simulation, games, dramatization)
- Preparation for examination
- 25 hours per semester
- Preparation for course credit
- 18 hours per semester
- Term paper
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 9 hours per semester
- Participation in classes
- 28 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| not specified |
| not specified |
| learning outcomes |
|---|
| neverbální komunikace manažera |
| neverbální komunikace manažera |
| práce s hlasem, hlasová hygiena |
| práce s hlasem, hlasová hygiena |
| prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
| prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
| manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| asertivita, řešení konfliktů |
| asertivita, řešení konfliktů |
| komunikace s problémovými lidmi |
| komunikace s problémovými lidmi |
| obchodní jednání, vyjednávání |
| obchodní jednání, vyjednávání |
| techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| techniky zvládání námitek |
| techniky zvládání námitek |
| nátlakové techniky při vyjednávání |
| nátlakové techniky při vyjednávání |
| komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
| komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
| tisková konference |
| tisková konference |
| tzv. Business Formal Dress Code |
| tzv. Business Formal Dress Code |
| Skills |
|---|
| Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Aplikuje základy hlasové hygieny |
| Aplikuje základy hlasové hygieny |
| Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
| Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
| Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
| Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
| Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
| Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
| Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| Aplikuje techniky zvládání námitek |
| Aplikuje techniky zvládání námitek |
| Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
| Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
| Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
| Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
| Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
| Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| assessment methods |
|---|
| Didactic test |
| Didactic test |
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
|
Recommended literature
|
-
&. T. Adams: Prodej I. Bureš: 10 zlatých pravidel osobního prodejeCh. Harvey: Tajemství úspěchu příručka: Obchodní zvyklosti. &, &.
-
Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
-
Brabec, Jiří. 33 základních dovedností pro obchodní jednání. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072269879.
-
BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
-
Case P. Jednání začíná za hodinu. 1994.
-
Fehlau, Eberhard G. Konflikty v práci : jak se vypořádat s konfliktními situacemi a lidmi. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0533-8.
-
Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
-
Hlavsová, J. Konflikt jako forma kontaktu. 1991.
-
Holá,L. Mediace, způsob řešení mezilidských konfliktů. Grada, 2003.
-
JANATA. Agrese tolerance a intolerance. Grada, Praha. 1999.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
KHELEROVÁ,V. Trénink obchodního jednání. Praha: Grada, 1994.
-
Křivohlavý, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2., přeprac., v Portálu 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 807178642X.
-
Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
-
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: IMS,, 2003.
-
Plamínek, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat.
-
RISKIN, L., ARNOLD, T., KEATING, J., M. Mediace aneb jak řešit konflikty. Praha: SPJ, FACIA, 1997.
-
Termann, Stanislav. Umění přesvědčit a vyjednat. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0304-1.
-
Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
-
Winterová, Ch. Prodej po telefonu. Praha, Management Press, 2000.
-
ZAMYKALOVÁ. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003.
|