Lecturer(s)
|
-
Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The role of design in marketing communications Design as a coordinated and controlled process The principles of Design Management Corporate Identity Design and Graphic Design
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
- Participation in classes
- 13 hours per semester
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vymezení rozsahu řízení designu |
vymezení rozsahu řízení designu |
Students will get acquainted with a number of specific information and knowledge from management representatives by Czech companies, designers, workers of marketing communication and market research. Students will learn the benefits and the importance of design for the company. |
Students will get acquainted with a number of specific information and knowledge from management representatives by Czech companies, designers, workers of marketing communication and market research. Students will learn the benefits and the importance of design for the company. |
interdisciplinarity a rozsah pojmu design |
interdisciplinarity a rozsah pojmu design |
define the scope of design management clarify the interdisciplinarity and scope of the concept of design apply the different workflows in design management identify the benefits and costs of investing in design apply relevant case studies from the field of design management |
define the scope of design management clarify the interdisciplinarity and scope of the concept of design apply the different workflows in design management identify the benefits and costs of investing in design apply relevant case studies from the field of design management |
používání jednotlivých pracovních postupů v design managementu |
používání jednotlivých pracovních postupů v design managementu |
přínosů a nákladů investice do designu |
přínosů a nákladů investice do designu |
aplikace poznatků z případových studií designu managementu |
aplikace poznatků z případových studií designu managementu |
Skills |
---|
provést základní posouzení navrhovaného nového designu |
provést základní posouzení navrhovaného nového designu |
provést základní posouzení navrhovaného redesignu |
provést základní posouzení navrhovaného redesignu |
stanovit kritéria pro zadání designu |
stanovit kritéria pro zadání designu |
provést zhodnocení současného řešení designu ve firmě |
provést zhodnocení současného řešení designu ve firmě |
stanovit základní proces tvorby designu |
stanovit základní proces tvorby designu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
assessment methods |
---|
Analysis of educational material |
Analysis of educational material |
Recommended literature
|
-
Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
-
Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
-
Kostkan, Tomáš a kolektiv. Jak dostat ze svého grafika/studia/agentzury to nejlepší?. 2010. ISBN 978-80-254-8411-1.
-
Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
-
MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Rachel Cooper, Sabine Junginger, Thomas Lockwood. The Handbook of Design Management. 2011. ISBN 9781847884886.
-
Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.
|