Course: null

» List of faculties » FAM » MUMM
Course title -
Course code MUMM/2SEMS
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
Course content
Definition of the term "event" including its basic characteristics Lifecycle of an event and its individual phases, setting objectives Methods and tools of project management applicable to sports event management Event target groups and their identification Event planning, tools suitable for event planning Time management, scheduling Budget and cost management Modern trends used in sports event management Use of software applications in event management Sponsorship, PR

Learning activities and teaching methods
unspecified
prerequisite
Knowledge
Znalosti z předmětu Marketing I a Základy projektového řízení
Znalosti z předmětu Marketing I a Základy projektového řízení
learning outcomes
charakterizovat a popsat základní pojmy spojené s event managementem
charakterizovat a popsat základní pojmy spojené s event managementem
charakterizovat jednotlivé životní fáze eventu
charakterizovat jednotlivé životní fáze eventu
definovat a popsat jednotlivé nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu
definovat a popsat jednotlivé nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu
definovat cílovou skupinu a další zainteresované strany eventu
definovat cílovou skupinu a další zainteresované strany eventu
popsat sponzoring a jeho využití v rámci sport event managementu
popsat sponzoring a jeho využití v rámci sport event managementu
Skills
navrhnout jednotlivé fáze eventu
navrhnout jednotlivé fáze eventu
aplikovat nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu
aplikovat nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu
stanovit cílovou skupinu a určit další zainteresované strany
stanovit cílovou skupinu a určit další zainteresované strany
vytvořit sponzorship package v rámci eventu
vytvořit sponzorship package v rámci eventu
aplikovat nové trendy v event managementu
aplikovat nové trendy v event managementu
vytvořit sponzorship package v rámci eventu
vytvořit sponzorship package v rámci eventu
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Individual work of students
Individual work of students
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Teamwork
Teamwork
assessment methods
Essay
Essay
Written examination
Written examination
Oral examination
Oral examination
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Recommended literature
  • DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
  • JEFFREY, P. Facility and Event Management: Applications in Sport. United States. 2017.
  • KUNZ, V. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha. 2018.
  • REKTOŘÍK, J., PIROŽEK, P., NOVÁ, J. Projektový management ve sportu. Brno. 2015.
  • ŠOCHOVÁ, Z., KUNCE, E. Agilní metody řízení projektů. Brno. 2019.
  • THOMAS J., NEWLAND, A., BRIANNA L., AMANDA L. Sport Facility & Event Management Paperback. 2. United States. 2019.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester