Lecturer(s)
|
-
Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
|
Course content
|
Consumer Behaviour: Meeting Changes and Challenges The Consumer Research Process Market Segmentation and Strategic Targeting Consumer Motivation, Personality and Consumer Behaviour Consumer Perception and Consumer Learning Consumer Attitude Formation and Change Communication and Consumer Behaviour The Family and Its Social Class Standing Influence of Culture and Subculture on Consumer Behaviour Cross-Cultural Behaviour: An International Perspective Consumer and the Diffusion of Innovation Consumer Decision Making and Beyond Marketing Ethics and Social Responsibility
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Teamwork, E-learning
- Home preparation for classes
- 21 hours per semester
- Preparation for examination
- 20 hours per semester
- Term paper
- 40 hours per semester
- Participation in classes
- 39 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Marketing I, Marketing II - knowledge of marketing courses Psychology - knowledge of psychology and sociology |
Marketing I, Marketing II - knowledge of marketing courses Psychology - knowledge of psychology and sociology |
learning outcomes |
---|
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů |
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů |
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele |
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele |
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele |
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele |
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele |
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele |
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti |
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti |
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers |
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers |
to analyze the consumer's purchase decision-making process |
to analyze the consumer's purchase decision-making process |
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior |
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior |
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior |
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior |
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility |
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility |
Skills |
---|
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů |
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů |
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů |
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů |
změřit postoje spotřebitelů |
změřit postoje spotřebitelů |
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů |
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů |
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace |
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace |
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use |
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use |
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior |
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior |
to measure consumer attitudes |
to measure consumer attitudes |
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior |
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior |
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools |
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecturing |
Lecturing |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
E-learning |
Teamwork |
Teamwork |
E-learning |
assessment methods |
---|
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Written examination |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Written examination |
Recommended literature
|
-
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR.
-
BAČUVČÍK, R. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín, 2017. ISBN 978-80-87500-90-3.
-
CHOVANCOVÁ, Miloslava, ASAMOAH, Emmanuel, S. and WANNINAYAKE, Bandara, W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. Žilina: GEORG, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
-
KOUDELKA, J. Spotřebitelé a marketing.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-693-7.
-
NOVÝ I., PETZOLD J. (NE)spokojený zákazník ? náš cíl?! Jak získat zákazníka špičkovými službami.. Praha, 2006. ISBN 80-247-1321-7.
-
SCHIFFMAN L. G., WISENBLIT, J. Consumer Behavior. London, 2014. ISBN 978-0132544368.
-
VEČEŘA, J. Ochrana spotřebitele v České republice a Evropské unii.. Praha, 2013. ISBN 978-8087576-34-2.
-
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství ?černé skřín?ky?.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
|