Lecturer(s)
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Urbánek Tomáš, Ing. Ph.D.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
Identification of marketing problems supporting decision making Methods of obtaining the data needed to solve marketing problems and adhere to ethics in their collection Classification of marketing research Research to identify the problem: market potential, market share, image, market characteristics, sales analysis, forecasting and market research Research to solve a problem The process of marketing research Research of consumer behavior and segmentation Product and brand research Promotion and marketing communication research Price research Distribution research Online marketing research Cross-cultural marketing research
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Exercises on PC, Practice exercises
- Participation in classes
- 39 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 18 hours per semester
- Term paper
- 15 hours per semester
- Preparation for examination
- 28 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics |
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics |
learning outcomes |
---|
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti |
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti |
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu |
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu |
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů |
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů |
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů |
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů |
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu |
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu |
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity |
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity |
to know how to apply marketing research theory |
to know how to apply marketing research theory |
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making |
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making |
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior |
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior |
to describe conducting research to identify and solve a market problem |
to describe conducting research to identify and solve a market problem |
Skills |
---|
navrhnout projekt marketingového výzkumu |
navrhnout projekt marketingového výzkumu |
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému |
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému |
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací |
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací |
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy |
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy |
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu |
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu |
to develop design of a marketing research project |
to develop design of a marketing research project |
to design research to identify the problem and to solve the problem |
to design research to identify the problem and to solve the problem |
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information |
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information |
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis |
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis |
to prepare the final report of the marketing project |
to prepare the final report of the marketing project |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Exercises on PC |
Exercises on PC |
Lecturing |
Practice exercises |
Practice exercises |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Lecturing |
assessment methods |
---|
Oral examination |
Written examination |
Written examination |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Oral examination |
Recommended literature
|
-
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky.. Brno, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha, 2016. ISBN 978-80-2620982-9.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
-
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha, 2015. ISBN 978-80-7400-585-5.
|