Course: Fundamentals of Informatics

» List of faculties » FAI » AURP
Course title Fundamentals of Informatics
Course code AURP/C1IT
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vařacha Pavel, Ing. Bc. Ph.D.
  • Navrátil Petr, Ing. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
prerequisite
Knowledge
Základní znalosti z oblasti informačních a komunikačních technologií.
Základní znalosti z oblasti informačních a komunikačních technologií.
learning outcomes
Student/ka: má znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci; dokáže rozumět bezpečnostní struktuře podniku a získá znalosti o této struktuře v takové úrovni, aby do ní mohl aktivně a konstruktivně vstupovat; umí používat běžné bezpečnostní technologie.
Student/ka: má znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci; dokáže rozumět bezpečnostní struktuře podniku a získá znalosti o této struktuře v takové úrovni, aby do ní mohl aktivně a konstruktivně vstupovat; umí používat běžné bezpečnostní technologie.
Orientuje se v základních pojmech informačních a komunikačních technologiích Získá znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci Získá klíčové kompetence pro tvorbu dokumentů (seminární práce, kvalifikační práce) v prostředí MS Office Získá informace o textovém editoru (MS Word) Získá informace o tabulkovém editoru (MS Excel) Získá informace o software pro tvorbu prezentací (MS PowerPoint)
Orientuje se v základních pojmech informačních a komunikačních technologiích Získá znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci Získá klíčové kompetence pro tvorbu dokumentů (seminární práce, kvalifikační práce) v prostředí MS Office Získá informace o textovém editoru (MS Word) Získá informace o tabulkovém editoru (MS Excel) Získá informace o software pro tvorbu prezentací (MS PowerPoint)
The student will acquire knowledge of the basic concepts of information and communication technologies
The student will acquire knowledge of the basic concepts of information and communication technologies
The student will acquire key competencies for creating documents (seminar work, qualification work) in the MS Office environment
The student will acquire key competencies for creating documents (seminar work, qualification work) in the MS Office environment
The student will acquire knowledge of the text editor (MS Word)
The student will acquire knowledge of the text editor (MS Word)
The student will get information about the spreadsheet editor (MS Excel)
The student will get information about the spreadsheet editor (MS Excel)
The student will get information about software for creating presentations (MS PowerPoint)
The student will get information about software for creating presentations (MS PowerPoint)
Skills
Vyhledává na internetu informace klíčové pro studium svého oboru a další rozšiřovaní svých odborných kompetencí Používá platformy pro sdílení dokumentů Používá pokročilé postupy formátování dokumentů - styly, citace, interaktivní obsah, provázané odkazy, aj. Používá platformy pro sdílení dokumentů Pracuje s tabulkovým editorem v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru - jednoduché tabulky a grafy, základní vzorce Pracuje se software pro tvorbu prezentací v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru
Vyhledává na internetu informace klíčové pro studium svého oboru a další rozšiřovaní svých odborných kompetencí Používá platformy pro sdílení dokumentů Používá pokročilé postupy formátování dokumentů - styly, citace, interaktivní obsah, provázané odkazy, aj. Používá platformy pro sdílení dokumentů Pracuje s tabulkovým editorem v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru - jednoduché tabulky a grafy, základní vzorce Pracuje se software pro tvorbu prezentací v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru
The student searches the Internet for information key to studying his field and further expanding his professional competences
The student searches the Internet for information key to studying his field and further expanding his professional competences
The student uses advanced procedures for formatting documents - styles, citations, interactive content, linked links, etc.
The student uses advanced procedures for formatting documents - styles, citations, interactive content, linked links, etc.
The student uses document sharing platforms
The student uses document sharing platforms
The student works with a table editor to the extent necessary for the study of the given field - simple tables and graphs, basic formulas
The student works with a table editor to the extent necessary for the study of the given field - simple tables and graphs, basic formulas
The student works with software for creating presentations to the extent necessary for the study of the given field
The student works with software for creating presentations to the extent necessary for the study of the given field
teaching methods
Knowledge
Exercises on PC
Exercises on PC
Lecturing
Lecturing
assessment methods
Didactic test
Didactic test
Recommended literature
  • BROOKSHEAR, J. G., SMITH, D. T., BRYLOW, D. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.
  • JAŠEK, R., DOLEJŠOVÁ, M., ROSMAN, P. Informační technologie ve veřejné správě. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007.
  • JAŠEK, R. et al. Informatika pro ekonomy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007.
  • JAŠEK, R., ROSMAN, P. Vybrané kapitoly z informačních technologií. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006.
  • JAŠEK, R. Využití informačních a komunikačních technologií pro komunikaci s imobilním pacientem. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester