Course: Visual Communication

» List of faculties » FAI » AUPKS
Course title Visual Communication
Course code AUPKS/AP5VK
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech, English
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Illík Rostislav, dr ak. soch.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
learning outcomes
Knowledge
- description of basic concepts in the field of visual communication - description of history, personalities and their influence on the development of visual communication - clarification of the principles of using fonts and other symbols, photographs in the creation of information media - description of individual types of printed materials, electronically distributed textual information, specification of their creation - description of the basics of creating and using logotypes, brands and other symbols in the corporate identity of companies
- description of basic concepts in the field of visual communication - description of history, personalities and their influence on the development of visual communication - clarification of the principles of using fonts and other symbols, photographs in the creation of information media - description of individual types of printed materials, electronically distributed textual information, specification of their creation - description of the basics of creating and using logotypes, brands and other symbols in the corporate identity of companies
- základní informace o historii, vlivu osobností na rozvoj globální vizuální komunikace - objasnění jednotlivých pojmů z této oblasti, struktura novodobé vizuální komunikace, platné zásady - vysvětlení tvorby propagačních a informačních prostředků komunikace, - popis práce s písmem, kompoziční řešení, práce s obrazem, barvou, tištěných i digitálních - základy problematiky korporátního designu, principy budování a navrhování značek a dalších obrazových symbolů
- základní informace o historii, vlivu osobností na rozvoj globální vizuální komunikace - objasnění jednotlivých pojmů z této oblasti, struktura novodobé vizuální komunikace, platné zásady - vysvětlení tvorby propagačních a informačních prostředků komunikace, - popis práce s písmem, kompoziční řešení, práce s obrazem, barvou, tištěných i digitálních - základy problematiky korporátního designu, principy budování a navrhování značek a dalších obrazových symbolů
- basic information about the history, influence of personalities on the development of global visual communication - explanation of individual concepts in this field, structure of modern visual communication, valid principles of communication - explanation of the creation of promotional and information means of communication - description of working with type, compositional solutions, working with image, colour, print and digital media - basics of corporate design, principles of brand building and design, and more image symbols
- basic information about the history, influence of personalities on the development of global visual communication - explanation of individual concepts in this field, structure of modern visual communication, valid principles of communication - explanation of the creation of promotional and information means of communication - description of working with type, compositional solutions, working with image, colour, print and digital media - basics of corporate design, principles of brand building and design, and more image symbols
Skills
- využívat základní znalosti z oblasti vizuální komunikace v odborné praxi - identifikovat odborně jednotlivé prvky vizuální komunikace - stanovit potřebné prostředky k dosažení kvalitního výsledku v oblasti vizuální komunikace - navrhnout postup k realizaci profesionálně zpracovaného návrhu prostředku vizuální komunikace - schopnost posuzovat v praxi dosažení co nejkvalitnějšího provedení prostředků vizuální komunikace
- využívat základní znalosti z oblasti vizuální komunikace v odborné praxi - identifikovat odborně jednotlivé prvky vizuální komunikace - stanovit potřebné prostředky k dosažení kvalitního výsledku v oblasti vizuální komunikace - navrhnout postup k realizaci profesionálně zpracovaného návrhu prostředku vizuální komunikace - schopnost posuzovat v praxi dosažení co nejkvalitnějšího provedení prostředků vizuální komunikace
- use basic knowledge of visual communication in professional practice - professionally identify individual elements of visual communication - determine the necessary means to achieve a quality result in the field of visual communicationidentify professionally the individual elements of visual communication - propose a procedure to implement a professionally developed design of a visual communication tool - the ability to assess in practice the achievement of the best possible performance of visual aids communication
- use basic knowledge of visual communication in professional practice - professionally identify individual elements of visual communication - determine the necessary means to achieve a quality result in the field of visual communicationidentify professionally the individual elements of visual communication - propose a procedure to implement a professionally developed design of a visual communication tool - the ability to assess in practice the achievement of the best possible performance of visual aids communication
Recommended literature


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester