Lecturer(s)
|
-
Illík Rostislav, dr ak. soch.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- description of basic concepts in the field of visual communication - description of history, personalities and their influence on the development of visual communication - clarification of the principles of using fonts and other symbols, photographs in the creation of information media - description of individual types of printed materials, electronically distributed textual information, specification of their creation - description of the basics of creating and using logotypes, brands and other symbols in the corporate identity of companies |
- description of basic concepts in the field of visual communication - description of history, personalities and their influence on the development of visual communication - clarification of the principles of using fonts and other symbols, photographs in the creation of information media - description of individual types of printed materials, electronically distributed textual information, specification of their creation - description of the basics of creating and using logotypes, brands and other symbols in the corporate identity of companies |
- základní informace o historii, vlivu osobností na rozvoj globální vizuální komunikace - objasnění jednotlivých pojmů z této oblasti, struktura novodobé vizuální komunikace, platné zásady - vysvětlení tvorby propagačních a informačních prostředků komunikace, - popis práce s písmem, kompoziční řešení, práce s obrazem, barvou, tištěných i digitálních - základy problematiky korporátního designu, principy budování a navrhování značek a dalších obrazových symbolů |
- základní informace o historii, vlivu osobností na rozvoj globální vizuální komunikace - objasnění jednotlivých pojmů z této oblasti, struktura novodobé vizuální komunikace, platné zásady - vysvětlení tvorby propagačních a informačních prostředků komunikace, - popis práce s písmem, kompoziční řešení, práce s obrazem, barvou, tištěných i digitálních - základy problematiky korporátního designu, principy budování a navrhování značek a dalších obrazových symbolů |
- basic information about the history, influence of personalities on the development of global visual communication - explanation of individual concepts in this field, structure of modern visual communication, valid principles of communication - explanation of the creation of promotional and information means of communication - description of working with type, compositional solutions, working with image, colour, print and digital media - basics of corporate design, principles of brand building and design, and more image symbols |
- basic information about the history, influence of personalities on the development of global visual communication - explanation of individual concepts in this field, structure of modern visual communication, valid principles of communication - explanation of the creation of promotional and information means of communication - description of working with type, compositional solutions, working with image, colour, print and digital media - basics of corporate design, principles of brand building and design, and more image symbols |
Skills |
---|
- využívat základní znalosti z oblasti vizuální komunikace v odborné praxi - identifikovat odborně jednotlivé prvky vizuální komunikace - stanovit potřebné prostředky k dosažení kvalitního výsledku v oblasti vizuální komunikace - navrhnout postup k realizaci profesionálně zpracovaného návrhu prostředku vizuální komunikace - schopnost posuzovat v praxi dosažení co nejkvalitnějšího provedení prostředků vizuální komunikace |
- využívat základní znalosti z oblasti vizuální komunikace v odborné praxi - identifikovat odborně jednotlivé prvky vizuální komunikace - stanovit potřebné prostředky k dosažení kvalitního výsledku v oblasti vizuální komunikace - navrhnout postup k realizaci profesionálně zpracovaného návrhu prostředku vizuální komunikace - schopnost posuzovat v praxi dosažení co nejkvalitnějšího provedení prostředků vizuální komunikace |
- use basic knowledge of visual communication in professional practice - professionally identify individual elements of visual communication - determine the necessary means to achieve a quality result in the field of visual communicationidentify professionally the individual elements of visual communication - propose a procedure to implement a professionally developed design of a visual communication tool - the ability to assess in practice the achievement of the best possible performance of visual aids communication |
- use basic knowledge of visual communication in professional practice - professionally identify individual elements of visual communication - determine the necessary means to achieve a quality result in the field of visual communicationidentify professionally the individual elements of visual communication - propose a procedure to implement a professionally developed design of a visual communication tool - the ability to assess in practice the achievement of the best possible performance of visual aids communication |
Recommended literature
|
|