Course: Marketing

» List of faculties » FAI » AUPKS
Course title Marketing
Course code AUPKS/AP3MK
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech, English
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
  • Fafílek Michael, Ing.
Course content
1. The concept and definition of marketing 2. Development phases of marketing (marketing 3.0, marketing 4.0) 3. Strategic planning and marketing process 4. Consumer behavior and segmentation approaches 5. Marketing environment, marketing planning, marketing analyzes 6. Product and product strategies; distribution and distribution process 7. Price and pricing strategies. Integrated marketing communication, online marketing. 8. The role of marketing research for decision-making in the company. The human side of marketing research 9. Information systems for marketing research. Online resources. 10. Marketing research project proposal. 11. Gradual steps of creating a research project. 12. Defining the research problem. Qualitative and quantitative analysis. Secondary and primary data sources. 13. Questionnaire. Data analysis. Presentation of research results. 14. Customer relationship management. Branding.

Learning activities and teaching methods
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Teamwork
  • Participation in classes - 39 hours per semester
  • Term paper - 31 hours per semester
  • Preparation for course credit - 20 hours per semester
  • Preparation for examination - 30 hours per semester
  • Home preparation for classes - 30 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Knowledge in the scope of the course Basics of Business Economics
Knowledge in the scope of the course Basics of Business Economics
learning outcomes
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu
využívat efektivně marketingový informační systém
využívat efektivně marketingový informační systém
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
to explain and use marketing terminology
to explain and use marketing terminology
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
Skills
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
efektivně využívat marketingový informační systém
efektivně využívat marketingový informační systém
to propose methods and techniques of marketing research
to propose methods and techniques of marketing research
to compile a consumer survey questionnaire
to compile a consumer survey questionnaire
to assess when to use qualitative and quantitative research
to assess when to use qualitative and quantitative research
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
teaching methods
Knowledge
Teamwork
Teamwork
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Lecturing
Lecturing
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Analysis of seminar paper
Analysis of seminar paper
Written examination
Written examination
Recommended literature
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, P.,KELLER, K. I. Marketing management. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUARD, E.W. Marketing. Brno, 2006. ISBN 80-25-1273-X.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester