Lecturer(s)
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Fafílek Michael, Ing.
|
Course content
|
1. The concept and definition of marketing 2. Development phases of marketing (marketing 3.0, marketing 4.0) 3. Strategic planning and marketing process 4. Consumer behavior and segmentation approaches 5. Marketing environment, marketing planning, marketing analyzes 6. Product and product strategies; distribution and distribution process 7. Price and pricing strategies. Integrated marketing communication, online marketing. 8. The role of marketing research for decision-making in the company. The human side of marketing research 9. Information systems for marketing research. Online resources. 10. Marketing research project proposal. 11. Gradual steps of creating a research project. 12. Defining the research problem. Qualitative and quantitative analysis. Secondary and primary data sources. 13. Questionnaire. Data analysis. Presentation of research results. 14. Customer relationship management. Branding.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Teamwork
- Participation in classes
- 39 hours per semester
- Term paper
- 31 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
- Preparation for examination
- 30 hours per semester
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Knowledge in the scope of the course Basics of Business Economics |
Knowledge in the scope of the course Basics of Business Economics |
learning outcomes |
---|
vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu |
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu |
využívat efektivně marketingový informační systém |
využívat efektivně marketingový informační systém |
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
to explain and use marketing terminology |
to explain and use marketing terminology |
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
to use the marketing information system effectively |
to use the marketing information system effectively |
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
Skills |
---|
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
efektivně využívat marketingový informační systém |
efektivně využívat marketingový informační systém |
to propose methods and techniques of marketing research |
to propose methods and techniques of marketing research |
to compile a consumer survey questionnaire |
to compile a consumer survey questionnaire |
to assess when to use qualitative and quantitative research |
to assess when to use qualitative and quantitative research |
to suggest how to solve problems between managers and researchers |
to suggest how to solve problems between managers and researchers |
to use the marketing information system effectively |
to use the marketing information system effectively |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Teamwork |
Teamwork |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Lecturing |
Lecturing |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Preparation of a presentation |
Preparation of a presentation |
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Written examination |
Written examination |
Recommended literature
|
-
KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
-
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
KOTLER, P.,KELLER, K. I. Marketing management. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUARD, E.W. Marketing. Brno, 2006. ISBN 80-25-1273-X.
|