Lecturer(s)
|
-
Staňková Iva, PhDr. Ph.D., MBA
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Preparation for course credit
- 52 hours per semester
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 70 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
charakterizuje podstatu školského managementu, managementu školy a třídy |
charakterizuje podstatu školského managementu, managementu školy a třídy |
popíše vzájemné provázanosti školy jako systému z pohledu managementu |
popíše vzájemné provázanosti školy jako systému z pohledu managementu |
popíše cíle, metody, prostředky a strategie řízení školy |
popíše cíle, metody, prostředky a strategie řízení školy |
vysvětlí roli učitele jako manažera třídy |
vysvětlí roli učitele jako manažera třídy |
popíše manažerské dovednosti učitele ve školním prostředí |
popíše manažerské dovednosti učitele ve školním prostředí |
Skills |
---|
analyzuje dokumentaci týkající se řízení školy |
analyzuje dokumentaci týkající se řízení školy |
vyřeší konkrétní modelové situace týkající se plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrolování, hodnocení, delegování a koučování ve školním prostředí |
vyřeší konkrétní modelové situace týkající se plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrolování, hodnocení, delegování a koučování ve školním prostředí |
navrhuje vhodná opatření v rámci řízení třídy |
navrhuje vhodná opatření v rámci řízení třídy |
nastavuje vhodná pravidla pomáhající udržet kázeň ve třídě |
nastavuje vhodná pravidla pomáhající udržet kázeň ve třídě |
navrhuje plán řešení konkrétních situací v oblasti řízení školy a třídy |
navrhuje plán řešení konkrétních situací v oblasti řízení školy a třídy |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Individual work of students |
Individual work of students |
Teamwork |
Teamwork |
Skills |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Teamwork |
Teamwork |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
BUSH, T., COLEMAN, M. Leadership and Strategic Management in Education. John Wiley. Chichester. England. 2000.
-
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.
-
OBST, O. Manažerské minimum pro učitele. UPOL. Olomouc. 2006.
-
Pol, M. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
-
PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Olomouc: UP, 2003.
-
Václavík, M. Management třídy a školy. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018.
|