|
Lecturer(s)
|
-
Pecha Jiří, doc. Ing. Ph.D.
-
Šánek Lubomír, Ing. Ph.D.
-
Husár Jakub, Ing. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
unspecified
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Matematika na úrovni základního vysokoškolského kurzu. |
| Matematika na úrovni základního vysokoškolského kurzu. |
| Skills |
|---|
| Počítačová gramotnost, práce se standardními kancelářskými balíčky |
| Počítačová gramotnost, práce se standardními kancelářskými balíčky |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| - Vysvětlení konceptu oběhového hospodářství - Představení principu materiálových a energetických bilancí - Vyjmenování metrik pro kvantifikaci udržitelnosti procesu či výrobku - Popsání principu posouzení životního cyklu (LCA) včetně hlavních fází - Vysvětlení problematiky ekonomického úhlu pohledu v oběhovém hospodářství - Popsání využití LCA pro hodnocení cirkulárního designu |
| - Vysvětlení konceptu oběhového hospodářství - Představení principu materiálových a energetických bilancí - Vyjmenování metrik pro kvantifikaci udržitelnosti procesu či výrobku - Popsání principu posouzení životního cyklu (LCA) včetně hlavních fází - Vysvětlení problematiky ekonomického úhlu pohledu v oběhovém hospodářství - Popsání využití LCA pro hodnocení cirkulárního designu |
| Skills |
|---|
| - Výpočet základních materiálových a energetických bilancí - Stanovení cílů a rozsahu studie pro posouzení životního cyklu (LCA) - Analýza inventáře životního cyklu výrobků či výrobního procesu - Posouzení dopadů a kritické zhodnocení LCA studie - Realizace LCA studie za pomoci specializovaného SW - Využití LCA pro hodnocení cirkulárního designu výrobku či procesu |
| - Výpočet základních materiálových a energetických bilancí - Stanovení cílů a rozsahu studie pro posouzení životního cyklu (LCA) - Analýza inventáře životního cyklu výrobků či výrobního procesu - Posouzení dopadů a kritické zhodnocení LCA studie - Realizace LCA studie za pomoci specializovaného SW - Využití LCA pro hodnocení cirkulárního designu výrobku či procesu |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Demonstration |
| Demonstration |
| Educational trip |
| Educational trip |
| Skills |
|---|
| Exercises on PC |
| Exercises on PC |
| Individual work of students |
| Individual work of students |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Text analysis |
| Text analysis |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of works made by the student (Technical products) |
| Analysis of works made by the student (Technical products) |
| Preparation of a presentation |
| Preparation of a presentation |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
BORRION, Aiduan; BLACK, Mairi J. a MWABONJE, Onesmus. Life cycle assessment: a metric for the circular economy. Cambridge: Royal Society of Chemistry. 2021.
-
JOLLIET, Olivier, Myriam SAADÉ-SBEIH, Shanna SHAKED, Alexandre JOLLIET a Pierre CRETTAZ. Environmental life cycle assessment. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis. 2016.
|