Předmět: Doktorandi - angličtina pro výtvarná umění 2

« Zpět
Název předmětu Doktorandi - angličtina pro výtvarná umění 2
Kód předmětu CJV/D2VU
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Atcheson Hana, Mgr.
Obsah předmětu
- Různé způsoby zahájení prezentace a navození kontextu - Možnosti členění obsahu podle typu prezentace - Jazykové prostředky pro frázování, signalizace změny tématu, odbočení od tématu - Důležitost rozpoznání správného kontextu u veřejného řečnického projevu - Navázání kontaktu s obecenstvem a zvládnutí dotazů - Způsob prezentace posteru jako zprávy o projektu Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 42 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate.
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate.
Výsledky učení
Minimálně na úrovni B2+ v oblastech: - správného členění a ústní prezentace akademického posteru - správného členění a ústní prezentace výsledků svého výzkumu na konferenci - volby a užití jazykových prostředků vhodných pro popis komplexních informací o tvůrčím projektu - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace
Minimálně na úrovni B2+ v oblastech: - správného členění a ústní prezentace akademického posteru - správného členění a ústní prezentace výsledků svého výzkumu na konferenci - volby a užití jazykových prostředků vhodných pro popis komplexních informací o tvůrčím projektu - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace
Odborné dovednosti
- připravit a prezentovat akademický poster v anglickém jazyce minimálně na jazykové úrovni B2+, chápe specifika prezentace posteru a umí je aplikovat na konkrétní podmínky akademické konference - vymezit účel prezentace, analyzovat publikum, pro které je určena a používá registr a styl jazyka vhodný pro daný účel - rozlišit základní části prezentace a těchto poznatků využít při aktivní jazykové přípravě za pomoci vhodných řečových prostředků - podpořit mluvený projev neverbálními prostředky, tj. řečí těla a vizuálními pomůckami. V tomto kontextu chápe odlišnosti od komunikace verbální a umí ovládat technické prostředky běžně používané pro ústní prezentace (PowerPoint, dataprojektor, notebook). - využít svých odborných studijních znalostí při přípravě a přednesu efektivní strukturované prezentace o výsledcích svého výzkumu
- připravit a prezentovat akademický poster v anglickém jazyce minimálně na jazykové úrovni B2+, chápe specifika prezentace posteru a umí je aplikovat na konkrétní podmínky akademické konference - vymezit účel prezentace, analyzovat publikum, pro které je určena a používá registr a styl jazyka vhodný pro daný účel - rozlišit základní části prezentace a těchto poznatků využít při aktivní jazykové přípravě za pomoci vhodných řečových prostředků - podpořit mluvený projev neverbálními prostředky, tj. řečí těla a vizuálními pomůckami. V tomto kontextu chápe odlišnosti od komunikace verbální a umí ovládat technické prostředky běžně používané pro ústní prezentace (PowerPoint, dataprojektor, notebook). - využít svých odborných studijních znalostí při přípravě a přednesu efektivní strukturované prezentace o výsledcích svého výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Doporučená literatura
  • Burton, G. Presenting: Deliver Presentations with Confidence. Collins EAP, 2013. ISBN 978 0 00 750713 9.
  • de Chazal, E. McCarter, S. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. ISBN 9780194001786.
  • Patterson, K. Oxford Grammar for EAP. OUP, 2013. ISBN 978 0 19 432999 6.
  • Powell, Mark. Dynamic Presentations, Student´s Book. CUP, 2011. ISBN 978 052 115 0040.
  • Powell, Mark. Presenting in English. Cengage Learning, 2011. ISBN 978 1 111 83227 8.
  • Různí autoři. Literatura z oboru doporučená školitelem.
  • Williams, E.J. Presentations in English. Macmillan, 2011. ISBN 978 0 230 02878 4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta multimediálních komunikací Studijní plán (Verze): Multimédia a design (1) Kategorie: Umění a užité umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta multimediálních komunikací Studijní plán (Verze): Multimédia a design (1) Kategorie: Umění a užité umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní