Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Různé způsoby zahájení prezentace a navození kontextu - Možnosti členění obsahu podle typu prezentace - Jazykové prostředky pro frázování, signalizace změny tématu, odbočení od tématu - Důležitost rozpoznání správného kontextu u veřejného řečnického projevu - Navázání kontaktu s obecenstvem a zvládnutí dotazů - Způsob prezentace posteru jako zprávy o projektu Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate. |
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate. |
Výsledky učení |
---|
Minimálně na úrovni B2+ v oblastech: - správného členění a ústní prezentace akademického posteru - správného členění a ústní prezentace výsledků svého výzkumu na konferenci - volby a užití jazykových prostředků vhodných pro popis komplexních informací o tvůrčím projektu - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace |
Minimálně na úrovni B2+ v oblastech: - správného členění a ústní prezentace akademického posteru - správného členění a ústní prezentace výsledků svého výzkumu na konferenci - volby a užití jazykových prostředků vhodných pro popis komplexních informací o tvůrčím projektu - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
- připravit a prezentovat akademický poster v anglickém jazyce minimálně na jazykové úrovni B2+, chápe specifika prezentace posteru a umí je aplikovat na konkrétní podmínky akademické konference - vymezit účel prezentace, analyzovat publikum, pro které je určena a používá registr a styl jazyka vhodný pro daný účel - rozlišit základní části prezentace a těchto poznatků využít při aktivní jazykové přípravě za pomoci vhodných řečových prostředků - podpořit mluvený projev neverbálními prostředky, tj. řečí těla a vizuálními pomůckami. V tomto kontextu chápe odlišnosti od komunikace verbální a umí ovládat technické prostředky běžně používané pro ústní prezentace (PowerPoint, dataprojektor, notebook). - využít svých odborných studijních znalostí při přípravě a přednesu efektivní strukturované prezentace o výsledcích svého výzkumu |
- připravit a prezentovat akademický poster v anglickém jazyce minimálně na jazykové úrovni B2+, chápe specifika prezentace posteru a umí je aplikovat na konkrétní podmínky akademické konference - vymezit účel prezentace, analyzovat publikum, pro které je určena a používá registr a styl jazyka vhodný pro daný účel - rozlišit základní části prezentace a těchto poznatků využít při aktivní jazykové přípravě za pomoci vhodných řečových prostředků - podpořit mluvený projev neverbálními prostředky, tj. řečí těla a vizuálními pomůckami. V tomto kontextu chápe odlišnosti od komunikace verbální a umí ovládat technické prostředky běžně používané pro ústní prezentace (PowerPoint, dataprojektor, notebook). - využít svých odborných studijních znalostí při přípravě a přednesu efektivní strukturované prezentace o výsledcích svého výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
Burton, G. Presenting: Deliver Presentations with Confidence. Collins EAP, 2013. ISBN 978 0 00 750713 9.
-
de Chazal, E. McCarter, S. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. ISBN 9780194001786.
-
Patterson, K. Oxford Grammar for EAP. OUP, 2013. ISBN 978 0 19 432999 6.
-
Powell, Mark. Dynamic Presentations, Student´s Book. CUP, 2011. ISBN 978 052 115 0040.
-
Powell, Mark. Presenting in English. Cengage Learning, 2011. ISBN 978 1 111 83227 8.
-
Různí autoři. Literatura z oboru doporučená školitelem.
-
Williams, E.J. Presentations in English. Macmillan, 2011. ISBN 978 0 230 02878 4.
|