Předmět: Doktorandi - angličtina pro výtvarná umění 1

« Zpět
Název předmětu Doktorandi - angličtina pro výtvarná umění 1
Kód předmětu CJV/D1VU
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Atcheson Hana, Mgr.
Obsah předmětu
- Základy akademického psaní - Definice termínů - Vysvětlení výzkumného problému z oblasti studijní specializace - Popis pracovního procesu nebo postupu v jednotlivých krocích - Specifické texty pro výtvarné soutěže - Filmová synopse - Komentáře k portfoliu - Koncept tvorby - prohlášení výtvarníka - Bio, CV, resumé - Popis kreativního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Práce studentů ve dvojicích
  • Semestrální práce - 34 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Podmínkou pro zahájení kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně intermediate (B1).
Podmínkou pro zahájení kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně intermediate (B1).
Výsledky učení
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - gramatických časů na jazykové úrovni B2+ až C1 - tvoření přímé a nepřímé otázky - tvorby anglických podmínkových vět - užití trpného rodu sloves v soustavě všech gramatických časů - větné interpunkce a správného užívání spojovacích výrazů - užití členů a formální slovní zásoby pro akademické psaní
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - gramatických časů na jazykové úrovni B2+ až C1 - tvoření přímé a nepřímé otázky - tvorby anglických podmínkových vět - užití trpného rodu sloves v soustavě všech gramatických časů - větné interpunkce a správného užívání spojovacích výrazů - užití členů a formální slovní zásoby pro akademické psaní
Odborné dovednosti
Po absolvování předmětu je student schopen - sestavit základní definici termínu z oblasti své studijní specializace - poskytnout objasnění problému z oblasti své studijní specializace - sestavit popis pracovního postupu v jednotlivých krocích - uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty - rozpoznat a určit vhodný písemný styl pro text z oblasti své studijní specializace, například pro filmovou synopsi, zprávy z kreativního projektu a komentáře k portfoliu, prohlášení výtvarníka, životopis, résumé - chápe vztah mezi účelem odborného textu a jeho jazykovými a formálními rysy
Po absolvování předmětu je student schopen - sestavit základní definici termínu z oblasti své studijní specializace - poskytnout objasnění problému z oblasti své studijní specializace - sestavit popis pracovního postupu v jednotlivých krocích - uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty - rozpoznat a určit vhodný písemný styl pro text z oblasti své studijní specializace, například pro filmovou synopsi, zprávy z kreativního projektu a komentáře k portfoliu, prohlášení výtvarníka, životopis, résumé - chápe vztah mezi účelem odborného textu a jeho jazykovými a formálními rysy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Analýza textu
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Esej
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Esej
Doporučená literatura
  • CJV/DVU1.
  • Dooley, J. Evans, V. Grammarway 4. Express Publishing, 2006. ISBN 9781842163689.
  • Erlhoff, M. Design dictionary. Basel, 2008. ISBN 9783764377397.
  • Chazal de, E. McCarter, S. Oxford EAP. OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
  • McCarthy, M. and O´Dell, F. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2008. ISBN 978 0 521 68939 7.
  • Paterson, K. Oxford Grammar for EAP. Oxford, OUP, 2013. ISBN 9780194329996.
  • Swales, J. M., Feak, Ch. B. Academic Writing for Graduate Students. Ann Arbor, 2004. ISBN 0-472-08856-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta multimediálních komunikací Studijní plán (Verze): Multimédia a design (1) Kategorie: Umění a užité umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta multimediálních komunikací Studijní plán (Verze): Multimédia a design (1) Kategorie: Umění a užité umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní