Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Základy akademického psaní - Definice termínů - Vysvětlení výzkumného problému z oblasti studijní specializace - Popis pracovního procesu nebo postupu v jednotlivých krocích - Specifické texty pro výtvarné soutěže - Filmová synopse - Komentáře k portfoliu - Koncept tvorby - prohlášení výtvarníka - Bio, CV, resumé - Popis kreativního projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Práce studentů ve dvojicích
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Podmínkou pro zahájení kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně intermediate (B1). |
Podmínkou pro zahájení kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně intermediate (B1). |
Výsledky učení |
---|
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - gramatických časů na jazykové úrovni B2+ až C1 - tvoření přímé a nepřímé otázky - tvorby anglických podmínkových vět - užití trpného rodu sloves v soustavě všech gramatických časů - větné interpunkce a správného užívání spojovacích výrazů - užití členů a formální slovní zásoby pro akademické psaní |
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - gramatických časů na jazykové úrovni B2+ až C1 - tvoření přímé a nepřímé otázky - tvorby anglických podmínkových vět - užití trpného rodu sloves v soustavě všech gramatických časů - větné interpunkce a správného užívání spojovacích výrazů - užití členů a formální slovní zásoby pro akademické psaní |
Odborné dovednosti |
---|
Po absolvování předmětu je student schopen - sestavit základní definici termínu z oblasti své studijní specializace - poskytnout objasnění problému z oblasti své studijní specializace - sestavit popis pracovního postupu v jednotlivých krocích - uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty - rozpoznat a určit vhodný písemný styl pro text z oblasti své studijní specializace, například pro filmovou synopsi, zprávy z kreativního projektu a komentáře k portfoliu, prohlášení výtvarníka, životopis, résumé - chápe vztah mezi účelem odborného textu a jeho jazykovými a formálními rysy |
Po absolvování předmětu je student schopen - sestavit základní definici termínu z oblasti své studijní specializace - poskytnout objasnění problému z oblasti své studijní specializace - sestavit popis pracovního postupu v jednotlivých krocích - uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty - rozpoznat a určit vhodný písemný styl pro text z oblasti své studijní specializace, například pro filmovou synopsi, zprávy z kreativního projektu a komentáře k portfoliu, prohlášení výtvarníka, životopis, résumé - chápe vztah mezi účelem odborného textu a jeho jazykovými a formálními rysy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza textu |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Esej |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
CJV/DVU1.
-
Dooley, J. Evans, V. Grammarway 4. Express Publishing, 2006. ISBN 9781842163689.
-
Erlhoff, M. Design dictionary. Basel, 2008. ISBN 9783764377397.
-
Chazal de, E. McCarter, S. Oxford EAP. OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
-
McCarthy, M. and O´Dell, F. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2008. ISBN 978 0 521 68939 7.
-
Paterson, K. Oxford Grammar for EAP. Oxford, OUP, 2013. ISBN 9780194329996.
-
Swales, J. M., Feak, Ch. B. Academic Writing for Graduate Students. Ann Arbor, 2004. ISBN 0-472-08856-4.
|