Předmět: Psychologie v marketingové komunikaci

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Psychologie v marketingové komunikaci
Kód předmětu KUMK/PSYMK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- reklamní modely, analýza reklamního komunikátu; - definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (vnímání, pozornost)) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (učení, paměť) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování emocí a motivace v marketingové komunikaci; - psychologie barev a její využití v marketingové komunikaci; - struktura osobnosti a její využití v marketingové komunikaci; - persuaze, manipulace a etika v marketingové komunikaci; - rozhodovací procesy, kognitivní zkratky; - nudging, koncept behaviorální ekonomie, jeho využití v marketingové komunikaci; - psychologické aspekty komunikačního procesu; - využití psychologie při tvorbě jednotlivých prostředků marketingové komunikace; - využití psychologických metod a technik při výzkumu účinnosti marketingové komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 46 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Odborné dovednosti
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Mít přehled o modelech analýzy reklam
Mít přehled o modelech analýzy reklam
Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK
Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK
Znalost forem persuasivního konání
Znalost forem persuasivního konání
Znalost nudge/pošťuchování
Znalost nudge/pošťuchování
Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy
Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy
Odborné dovednosti
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje
Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody
Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • Du Plesis, Erik. Jak zákazník vníma reklamu. Computer Press. 2007.
  • Frey, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
  • Zelinka, Stanislav. Psychologie a marketingové komunikace. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. ISBN 9788074545290.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr