Předmět: Metodika výzkumu 2

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Metodika výzkumu 2
Kód předmětu KUMK/MVYZ2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- design kvantitativního výzkumu; - proces kvantitativního výzkumu; - formulace statistických hypotéz; - metody a techniky kvantitativního výzkumu ve společenských vědách; - tvorba dotazníku a dalších nástrojů pro kvantitativní výzkum; - sběr kvantitativních dat - testování hypotéz; - statistické testování dat z výběrových a výčtových otázek; - statistické testování numerických dat; - korelační a regresní analýza; - clusterová analýza; - statistické testování v běžně dostupných a specializovaných statistických programech; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu
Odborné dovednosti
vytvořit design kvantitativního výzkumu
vytvořit design kvantitativního výzkumu
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr