Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- design kvantitativního výzkumu; - proces kvantitativního výzkumu; - formulace statistických hypotéz; - metody a techniky kvantitativního výzkumu ve společenských vědách; - tvorba dotazníku a dalších nástrojů pro kvantitativní výzkum; - sběr kvantitativních dat - testování hypotéz; - statistické testování dat z výběrových a výčtových otázek; - statistické testování numerických dat; - korelační a regresní analýza; - clusterová analýza; - statistické testování v běžně dostupných a specializovaných statistických programech; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu |
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu |
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu |
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu |
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru |
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru |
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů |
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů |
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu |
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit design kvantitativního výzkumu |
vytvořit design kvantitativního výzkumu |
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání |
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání |
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání |
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání |
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat |
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat |
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu |
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
-
Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|