Předmět: Sociální média

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Sociální média
Kód předmětu KUMK/MPSOM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sasínková Martina, Ing. Ph.D.
  • Čejková Michaela
Obsah předmětu
- základy social media marketingu, výhody a nevýhody, chování uživatel, cílení; - copywriting, způsoby komunikace, conversation making; - druhy sociálních médií a jejich specifikace (Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIN, Pinterest. blogy atd.); - aplikace na Facebooku, social microsites; - Facebook Ads; - internetové memy a jejich využití v marketingu; - branding, budování osobního brandu; - měření v sociálních sítích; - práce s online nástroji a softwarem; - idea making, hledání inspirace, rešerše; - storytelling a gamifikace; - tvorba a prodej strategie propagace v sociálních sítích.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 54 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
znalost princiupu fungování sociálních médií
znalost princiupu fungování sociálních médií
znalost principů copywritingu na sociálních médiích
znalost principů copywritingu na sociálních médiích
znalost specifik jednotlivých sociálních médií
znalost specifik jednotlivých sociálních médií
znalost specifik brandingu na sociálních médiích
znalost specifik brandingu na sociálních médiích
znalost principů storytellingu a gamifikace
znalost principů storytellingu a gamifikace
Odborné dovednosti
vytvořit social microsite
vytvořit social microsite
měřit efektivitu komunikace na sociálních sítích
měřit efektivitu komunikace na sociálních sítích
pracovat s online nástroji na sociálních sítích
pracovat s online nástroji na sociálních sítích
vytvořit strategii propagace na sociálních sítích
vytvořit strategii propagace na sociálních sítích
vytvořit reklamní sdělení pro sociální sítě
vytvořit reklamní sdělení pro sociální sítě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. Brno: Zoner Press, 2018. ISBN 978-80-7413-368-8.
  • BERGH, Joeri van den. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0002-5.
  • Burgess, Jean etc. The Sage handbook of social media. Los Angeles. Los Angeles: SAGE reference, 2018.
  • Coles, Linda. Social media for business: foolproof tips to help you promote your business or your brand. Milton: Wiley, 2018. ISBN 978-0-730-34577-0.
  • EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter & other social media. Indianapolis: Que, 2010. ISBN 978-0-7897-4284-1.
  • FOG, Klaus et al. Storytelling: Branding in Practice. Springer, 2010. ISBN 978-3540883487.
  • Hanlon, Annmarie. Digital marketing: strategic planning & integration.. Los Angeles: SAGE, 2019. ISBN 978-1-5264-2667-3.
  • HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
  • Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps. London: Thames & Hudson, 2016. ISBN 9780500518960.
  • KAPUTA, Catherine a Michal ČAKRT. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-234-5.
  • Kyncl, Robert; Peyvan, Maany. Streampunkeři. Brno: Host, 2018. ISBN 978-80-7577-565-8.
  • QUALMAN, Erik. Socialnomics: how social media transforms the way we live and do business. Hoboken: Wiley, 2011. ISBN 978-0-470-63884-2.
  • Quesenberry, Keith A. Social Media: marketing, advertising, and public relations in the consumer revolution. Lanham: Rowman & Littlefield, 2019. ISBN 978-1-5381-0135-3.
  • SAFKO, Lon a David K. BRAKE. The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. Hoboken: Wiley, 2012. ISBN 9978-1118269749.
  • Sálová, Anna. Kreativní copywriting. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno : Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • SOLIS, Brian. Engage!: The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate, and Measure Success in the New Web. Hoboken: Wiley, 2011. ISBN 978-1118003763.
  • SOLIS, Brian. The End of Business As Usual: Rewire the Way You Work to Succeed in the Consumer Revolution. Hoboken: Wiley, 2011. ISBN 978-1118077559.
  • Sponder, M.; Khan. G. F. Digital analytics for marketing. New York, 2018.
  • STERNE, Jim a Jiří FADRNÝ. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • TURNER, Jamie a Reshma SHAH. How to make money with social media: an insider's guide on using new and emerging media to grow your business. Upper Saddle River: FT Press, 2011. ISBN 978-0-13-210056-4.
  • WARNER, Bernhard. #Fail: The 50 Greatest Social Media Screw-Ups And How To Avoid Being The Next One. Lulu.com, 2012. ISBN 978-1471615238.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr