Předmět: Sociální marketing

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Sociální marketing
Kód předmětu KUMK/MPSOC
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- sociální marketing; - sociální marketingová komunikace; - cíle sociálního marketingu; - reklamní apely v sociálním marketingu; - hlavní oblasti sociálního marketingu; - hraniční oblasti sociálního marketingu; - etické aspekty sociálního marketingu; - techniky sociálního marketingu; - vývoj sociálního marketingu ve světě; - vývoj sociálního marketingu v ČR; - trendy v sociálním marketingu; - role celebrit v sociálním marketingu; - financování sociálních marketingových kampaní.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 27 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
definovat specifika sociálního marketingu
definovat specifika sociálního marketingu
vysvětlit komunikaci společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu
vysvětlit komunikaci společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu
vyjmenovat hlavní oblasti sociálního marketingu
vyjmenovat hlavní oblasti sociálního marketingu
popsat hlavní milníky z historie sociálního marketingu
popsat hlavní milníky z historie sociálního marketingu
vysvětlit etické aspekty sociálního marketingu
vysvětlit etické aspekty sociálního marketingu
Odborné dovednosti
navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy
navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy
sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu
sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu
vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem
vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, Radim.; Harantová, Lenka. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • Hastings, Gerard. Social marketing : from tunes to symphonies. Abingdon, 2014. ISBN 978-0-415-68372-2.
  • Hommerová, Dita. Branding neziskových organizací. Žatec: Ohře Media, 2015. ISBN 9788090512283.
  • Krechovská, Michaela; Hejduková, Pavlína. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Grada Publishing, 2018. ISBN 9788024730752.
  • Lee, Nancy R. Social marketing : behavior change for social good. Los Angeles, 2020. ISBN 978-1-5443-7186-3.
  • Lee, Nancy R. Success in social marketing : 100 case studies from around the globe. New York, 2023. ISBN 978-1-03-222324-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr