Předmět: Global Aspects in Marketing Communications

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Global Aspects in Marketing Communications
Kód předmětu KUMK/MPGLO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
- analýza procesu přistupování ČR do nadnárodního uskupení EU-věcné a komunikační aspekty problematiky; - mezinárodní ekonomické tendence-nové jevy v marketingu a nový obraz budoucnosti; - bohatství a chudoba - dvě stránky jedné globalizace, sociální hnutí a možnost pomoci-role komerční i sociální marketingové komunikace; - vzdělání jako právo veřejnosti nebo povinnost státu k veřejnosti - mýtus levné nevzdělané pracovní síly, přístup ke vzdělání a požadavky vzdělanosti jako conditio sine qua non dalšího harmonického společenského rozvoje; - ekologie jako ústřední téma antiglobalizačních střetů - kde je pravda a čí zájmy jsou v centru pozornosti, Kjótský protokol a nejednoznačnost současného stavu; - výroba spotřebního zboží a role marketingové komunikace v přípravě a formování spotřebitelské poptávky; - značky a jejich role novodobých ikon světa - pirátské napodobeniny jako rub jedné mince, jsou celebrity novými ikonami globalizovaného světa? Product placement jako nová forma seriozní nabídky; - konkurenceschopnost jako centrální průsečík korporátních zájmů-benchmarking jako nástroj poznání aktuálního stavu; - změna mediálního světa, nástup IT, komunikační sítě, chaos versus nový informační řád; - reklama jako povolená lež? Změna postavení reklamy v systému marketingové komunikace, nástup nových komunikačních kategorií v rámci MK.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Globalizace
Globalizace
Homogenizace potřeb spotřebitelů
Homogenizace potřeb spotřebitelů
Globální marketingové komunikace
Globální marketingové komunikace
Globální spotřebitelská kultura
Globální spotřebitelská kultura
Historie globalizace
Historie globalizace
Odborné dovednosti
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu
Získat přehled o historii globalizace
Získat přehled o historii globalizace
Doporučená literatura
  • MILANOVIC, Branko. Global Inequality. A New Approach for the Age of Globalization. 2016. ISBN 978-0674-73713-6.
  • Moou, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 4th ed.. Thousand Oaks, CA: SAGE., 2014. ISBN 9781452257174.
  • Sorrells, Kathryn; Sekimoto, Sachi. Globalizing intercultural communication: a readr. Thousand Oaks, Calif: Sage, 2016. ISBN 9781452299334.
  • Steger, Mangred B. Globalization. A Very Short Introduction. Oxford : Oxford University Press, 2017. ISBN 978-0-1987-7955-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr