Vyučující
|
-
Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- specifika marketingu vyplývající z povahy jednotlivých odvětví. Odvětvová struktura národního hospodářství; - sektory trhu - primární, sekundární, terciární a kvaternární sektor. Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE); - profil odvětví, jeho charakteristika, atraktivita, rozhodující konkurenční síly a životní cyklus; - charakteristika specifik marketingu ve vybraných odvětvích; - marketing v bankovnictví a pojišťovnictví - bankovní duální marketingový problém, relationship banking, bankopojišťovnictví, životní a neživotní pojištění, řízení kvality služeb - objektivní a subjektivní kvalita; - marketing ve zdravotnictví - proces marketingu zdravotnických služeb, vývojové trendy ve zdravotnictví, regulace trhu; - marketing ve farmaceutickém průmyslu - marketing generických farmaceutických producentů a farmaceutických společností orientovaných na vývoj originálních produktů, regulace trhu; - marketing v cestovním ruchu - specifika marketingu v individuálním a skupinovém cestovním ruchu, aktivním a pasivním cestovním ruchu, marketing destinací, packaging, programming a partnership; - marketing v obchodě - specifika marketingu ve velkoobchodu, maloobchodu, současné trendy v marketingu v obchodě; - marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru - specifika marketingu a tvorby marketingového mixu v zemědělsko-potravinářském odvětví, změny ve spotřebitelském chování a jejich vliv na marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru; - marketing ve sféře politiky - klíčové procesy v marketingu v politice, marketingová profesionalizace volebních kampaní a působení politických subjektů v rámci pluralitního politického systému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
Odborné dovednosti |
---|
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Borovský, Juraj; Smolková,k Eva. Marketing ve zdravotnictví. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2013. ISBN 978-80-01-05413.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
Mesršmíd, Jaroslav. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Professional Publishing, 2016. ISBN 978-80-7431-158-1.
-
ORESKÝ, M. Aplikovaný marketing. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-8168-382-4.
-
RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
-
Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748191.
-
Štarchoň, Peter. Bankový marketing. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-948-0.
-
Štědroň a kol. Politika a politický marketing. Praha, 2013. ISBN 978-80-7400-448-3.
|