Předmět: Spotřebitelské chování

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Spotřebitelské chování
Kód předmětu KUMK/MP8SP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- segmentace; - targeting, positioning; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: geografické, demografické, geodemografické; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: psychografické, generační, behaviorální; - kultura, hodnoty; - tradice, región; - sociální faktory: skupiny, rodina; - sociální faktory: status, role; - osobnostní faktory; - psychické faktory; - postoje; - životní styl; - nákupní rozhodování spotřebitele.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace
Odborné dovednosti
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy.
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Znalost segmentačních kritérií
Znalost segmentačních kritérií
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace
Spotřebitelské chování podle životního stylu
Spotřebitelské chování podle životního stylu
Odborné dovednosti
Definovat segmentační kritériá
Definovat segmentační kritériá
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOUDELKA, J. Spotřebitelé a marketing.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-693-7.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • Schiffman, L.K., Kanuk, L.L. Nákupní chování. Computer Press, 2004.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr