Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- segmentace; - targeting, positioning; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: geografické, demografické, geodemografické; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: psychografické, generační, behaviorální; - kultura, hodnoty; - tradice, región; - sociální faktory: skupiny, rodina; - sociální faktory: status, role; - osobnostní faktory; - psychické faktory; - postoje; - životní styl; - nákupní rozhodování spotřebitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy. |
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost segmentačních kritérií |
Znalost segmentačních kritérií |
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií |
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií |
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik |
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik |
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace |
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace |
Spotřebitelské chování podle životního stylu |
Spotřebitelské chování podle životního stylu |
Odborné dovednosti |
---|
Definovat segmentační kritériá |
Definovat segmentační kritériá |
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny |
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny |
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment |
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment |
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment |
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment |
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu |
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
KOUDELKA, J. Spotřebitelé a marketing.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-693-7.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Schiffman, L.K., Kanuk, L.L. Nákupní chování. Computer Press, 2004.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
|