Předmět: Direct marketing

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Direct marketing
Kód předmětu KUMK/MP5DM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- teoretické vymezení direct (přímého) marketingu. Vývoj direct marketingu; - vztah marketing a marketingový mix - přímý marketing. Přímý marketing jako prvek marketingového komunikačního mixu a jeho role v něm; - cíle direct marketingu. Výhody a nevýhody direct marketingu; - integrovaná marketingová komunikace; - pravidla přímého marketingu; - tvorba a správa databází. Interní a externí zdroje informací. Informace o zákaznících. Databázový model komunikace; - strategická úloha databázového marketing. Integrovaný databázový marketing; - význam budování vztahů se zákazníky. Vztah profitabilita a spokojenost zákazníků; - tradiční nástroje přímého marketingu - základní charakteristika. Direct mail. Telemarketing - aktivní, pasivní. Teleshopping. Reklama s přímou odezvou. Katalogový marketing. Zákaznické kluby; - nová úroveň direct marketingu. Nové komunikační a distribuční média v přímém marketingu. Mobilní marketing. Proximity marketing; - plánování a vývoj strategie přímého marketingu. Řízení kampaně direct marketingu; - přímý marketing a společnost. Legislativa a etická samoregulace direct marketingu; - trh direct marketingu. Studijní literatura a studijní

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Znalost pojmu direct marketing
Znalost pojmu direct marketing
Znalost systematiky direct marketingu
Znalost systematiky direct marketingu
Znalost zapojení direct marketingu do komunikačního mixu
Znalost zapojení direct marketingu do komunikačního mixu
Znalost technik direct marketingu
Znalost technik direct marketingu
Znalost možností měření efektivity direct marketingu
Znalost možností měření efektivity direct marketingu
Odborné dovednosti
Vysvětlit obsah pojmu direct marketing
Vysvětlit obsah pojmu direct marketing
Vysvětlit rozdíly a souvislosti direct marketingu a ostatních nástrojů komunikačního mixu
Vysvětlit rozdíly a souvislosti direct marketingu a ostatních nástrojů komunikačního mixu
Vysvětlit rozdíly jednotlivých nástrojů a technik direct marketingu
Vysvětlit rozdíly jednotlivých nástrojů a technik direct marketingu
Naplánovat direct marketingovou kampaň
Naplánovat direct marketingovou kampaň
Měřit efektivitu direct marketingu
Měřit efektivitu direct marketingu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • Admez [online]. Copyright ? Asociace direct marketingu 2020. Dostupné z: https://www.admez.cz/.
  • Fedma [online]. Copyright ? Fedma 2019. Dostupné z: https://www.fedma.org/.
  • Institute of Data & Marketing, IDM [online]. Copyright ? IDM 2019. Dostupné z: https://www.theidm.com/.
  • Marketing science & inspirations [online]. Copyright ? 2019. Dostupné z: https://www.mins.sk.
  • Blaney, Bill. B2B A to Z: marketing tools and strategies that generate leads for your Business-to-Business company. Denham Publishing, 2013. ISBN 9780988497702.
  • Brooks, Margaret. Developing B2B social communities: keys to growth, innovation, and customer loyalty. CA Technologies Press, 2013. ISBN 9781430247135.
  • Labská, Helena. Marketingová komunikácia. Nové Zámky : JUP, 1993. ISBN 8071520071.
  • Olejár, Marián. Jak získávat klienty a zákazníky: referenční byznys. Brno: BizBooks., 2015. ISBN 9788026504238.
  • Tapp, Alan. Principles of direct and database marketing. Harlow, England : Financial Times/Prentice Hall, 2005. ISBN 0273683551.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr