Předmět: Aplikovaný marketingový výzkum

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Aplikovaný marketingový výzkum
Kód předmětu KUMK/MP4AV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Juříková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- výzkum trhu - segmentační a tržní analýzy, etnografické studie, prognostické modely; - výzkum při vývoji nového produktu, metody a techniky testování stávajícího produktu; - výzkum obalu; - výzkum značky - mapy vnímání, vazba k testování image; - cenový výzkum - cenová citlivost, vnímání cenové hladiny; - mediální výzkum v ČR - základní projekty a ukazatele měření poslechovosti, čtenosti, sledovanosti médií; - propagační výzkum - pretesty, průběžné testy, posttesty, měření komunikačního a prodejního efektu, základní ukazatele měření efektivity jednotlivých nástrojů komunikace; - měření spokojenosti zákazníků. Vazba spokojenost/důležitost/loajalita; - vyhodnocení základních ukazatelů deskriptivní statistiky dotazníkových šetření.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat základní statistické ukazatele (četnost, střední hodnoty apod.) pro vyhodnocování dotazníkových šetření
charakterizovat základní statistické ukazatele (četnost, střední hodnoty apod.) pro vyhodnocování dotazníkových šetření
popsat strukturu závěrečné zprávy z marketingového výzkumu
popsat strukturu závěrečné zprávy z marketingového výzkumu
objasnit podstatu a význam využití metod výzkumu trhu
objasnit podstatu a význam využití metod výzkumu trhu
vysvětlit jednotlivé metody a techniky při vývoji nového produktu či komunikace
vysvětlit jednotlivé metody a techniky při vývoji nového produktu či komunikace
vysvětlit přístupy k výzkumu propagačního účinku
vysvětlit přístupy k výzkumu propagačního účinku
Odborné dovednosti
analyzovat a vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření (na úrovni deskriptivní statistiky)
analyzovat a vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření (na úrovni deskriptivní statistiky)
analyzovat a interpretovat výsledky kvalitativního šetření
analyzovat a interpretovat výsledky kvalitativního šetření
vybrat a aplikovat vhodné metody k výzkumu nového produktu/komunikace
vybrat a aplikovat vhodné metody k výzkumu nového produktu/komunikace
vyhodnotit efektivitu marketingové komunikace vhodnými metodami/technikami
vyhodnotit efektivitu marketingové komunikace vhodnými metodami/technikami
aplikovat vhodné metody a techniky při výzkumu marketingového mixu
aplikovat vhodné metody a techniky při výzkumu marketingového mixu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • CHRÁSKA, M., KOČVAROVÁ, I. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014.
  • Chrastina, Jan. Případová studie - metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu. Olomouc: UP, 2019. ISBN 9788024453736.
  • MAXWELL, J. A. Qualitative Research Design: An Interactive Approach. Thousand Oaks: Sage, 2005.
  • Řezanková, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha: Professional Pzblishing, 2007. ISBN 978-80-86946-49-8.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr