Předmět: Metody a techniky marketingového výzkumu

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Metody a techniky marketingového výzkumu
Kód předmětu KUMK/MP3MV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Juříková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- podstata, historie, současnost, význam a typologie marketingového výzkumu; - proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu); - pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků; - metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu; - pozorování - jeho specifika, typy, použití; - projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi; - dotazování v kvalitativním výzkumu - sestavení scénáře; - dotazování v kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, typy a formulace otázek, škálování - individuální rozhovor a focus group - jejich specifika, použití.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 33 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
nespecifikováno
nespecifikováno
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Odborné dovednosti
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vytvořit dotazník
Vytvořit dotazník
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza textu
Analýza textu
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Belk, Russell W., Eileen Fischer a Robert V. Kozinets. Qualitative consumer and marketing research. Los Angeles, 2013. ISBN 978-0-85702-766-5.
  • Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
  • BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr