Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
globální aspekty vývoje současného světa, globalizační počátky, vznik nové světové reality, charakteristika globalizačních procesů ve světě - ekonomika, kultura, národní zájmy, nadnárodní celky; - analýza procesu přistupování ČR do nadnárodního uskupení EU - věcné a komunikační aspekty problematiky, národní stát nebo nadnárodní celek - jaké síly hrají v polaritě názorů, vznik nové kultury, interkulturní komplikace, nebo vznik nové kultury; - mezinárodní ekonomické tendence - nové jevy v marketingu a nový obraz budoucnosti, charakteristika hlavních hybných sil nadnárodních ekonomických uskupení, proces koncentrace a monopolizace, alokace kapitálu - komunikace tematiky a možnosti spotřebitelské sféry bránit se negativním aspektům ekonomické globalizace; - bohatství a chudoba - dvě stránky jedné globalizace, sociální hnutí a možnost pomoci - role komerční i sociální marketingové komunikace; - vzdělání jako právo veřejnosti nebo povinnost státu k veřejnosti - mýtus levné nevzdělané pracovní síly, přístup ke vzdělání a požadavky vzdělanosti jako conditio sine qua non dalšího harmonického společenského rozvoje; - ekologie jako ústřední téma antiglobalizačních střetů - kde je pravda a čí zájmy jsou v centru pozornosti? Kjótský protokol a nejednoznačnost současného stavu; - výroba spotřebního zboží a role marketingové komunikace v přípravě a formování spotřebitelské poptávky; - značky a jejich role novodobých ikon světa - pirátské napodobeniny jako rub jedné mince, jsou celebrity novými ikonami globalizovaného světa? Product placement jako nová forma seriozní nabídky; - konkurenceschopnost jako centrální průsečík korporátních zájmů - benchmarking jako nástroj poznání aktuálního stavu; - změna mediálního světa, nástup IT, komunikační sítě, chaos versus nový informační řád; - reklama jako povolená lež - změna postavení reklamy v systému marketingové komunikace, nástup nových komunikačních kategorií v rámci MK
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Globalizace |
Globalizace |
Homogenizace potřeb spotřebitelů |
Homogenizace potřeb spotřebitelů |
Globální marketingové komunikace |
Globální marketingové komunikace |
Globální spotřebitelská kultura |
Globální spotřebitelská kultura |
Historie globalizace |
Historie globalizace |
Odborné dovednosti |
---|
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody |
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody |
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování |
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování |
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu |
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu |
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu |
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu |
Získat přehled o historii globalizace |
Získat přehled o historii globalizace |
Doporučená literatura
|
-
MILANOVIC, Branko. Global Inequality. A New Approach for the Age of Globalization. 2016. ISBN 978-0674-73713-6.
-
Moou, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 4th ed.. Thousand Oaks, CA: SAGE., 2014. ISBN 9781452257174.
-
Sorrells, Kathryn; Sekimoto, Sachi. Globalizing intercultural communication: a readr. Thousand Oaks, Calif: Sage, 2016. ISBN 9781452299334.
-
Steger, Mangred B. Globalization. A Very Short Introduction. Oxford : Oxford University Press, 2017. ISBN 978-0-1987-7955-1.
|