Předmět: Sémiotika reklamy

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Sémiotika reklamy
Kód předmětu KUMK/MK9SE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- teoretická východiska sémiotiky; - komunikační proces z pohledu umění, médií a reklamy; - logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky; - syntaxe printové a audiovizuální reklamy: Syntaxe printové reklamy; - hlavní znaky printové reklamy a jejich charakteristika; - sémantika reklamy; - intertextualita v reklamě; - mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě; - náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě; - znaky komiksu v reklamě.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 44 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska
definovat základní pojmy sémiotiky
definovat základní pojmy sémiotiky
popsat výzkumné metody sémiotiky
popsat výzkumné metody sémiotiky
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe
Odborné dovednosti
reflektovat přehled dějin sémiotiky
reflektovat přehled dějin sémiotiky
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Banyár, Milan. Semiotika reklamy. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015.
  • Banyár, Milan. Značka a logo - vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
  • ECO, Umberto. Otevřené dílo: forma a neurčenost v současných poetikách. Praha: Argo, 2015. ISBN 9788025711583.
  • Hanke, Miroslav; Kastnerová, Martina; Švantner, Martin; Benediktová, Marie. Stopování sémiotiky. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2015. ISBN 9788074651427.
  • Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
  • Seger, Linda. Writing subtext: what lies beneath. 2nd edition. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2017. ISBN 978-1615932580.
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr