Předmět: Spotřebitelské chování

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Spotřebitelské chování
Kód předmětu KUMK/MK8SP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- segmentace; - targeting, positioning; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: geografické, demografické, geodemografické; - segmentace spotřebitelů podle kritérií: psychografické, generační, behaviorální; - kultura, hodnoty; - tradice, región; - sociální faktory: skupiny, rodina; - sociální faktory: status, role; - osobnostní faktory; - psychické faktory; - postoje; - životní styl; - nákupní rozhodování spotřebitele.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace
Odborné dovednosti
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy
Výsledky učení
Odborné znalosti
Znalost segmentačních kritérií
Znalost segmentačních kritérií
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií
Znalost základných charakteristik segmentace spotřebitelů podle různých kritérií
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik
Přehled spotřebitelského chování podle kulturních specifik
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace
Přehled spotřebitelského chování podle hodnotové orientace
Spotřebitelské chování podle životního stylu
Spotřebitelské chování podle životního stylu
Odborné dovednosti
Definovat segmentační kritériá
Definovat segmentační kritériá
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny
Analyzovat spotřebitelské chování vybrané cílové skupiny
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment
Navrhnou komunikační kampaň pro zadaný produkt a vybraný segment
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment
Analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity zaměřené na vybraný segment
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu
Navrhnout komunikační aktivity pro vybraný segment vzhledem ke životnímu stylu, hodnotové orientaci a kulturu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • Hes, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin - Aleš Hes a kolektív Chování spotřebitele při nákupu potravin. 2010. ISBN 8594031505303.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Koudelka, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H. Beck, 2018. ISBN 9788074006937.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • Schiffman, L.K., Kanuk, L.L. Nákupní chování. 2004. ISBN 8025100944.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr