Vyučující
|
-
Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- teoretické vymezení direct (přímého) marketingu. Vývoj direct marketingu; - vztah marketing a marketingový mix - přímý marketing. Přímý marketing jako prvek marketingového komunikačního mixu a jeho role v něm; - cíle direct marketingu. Výhody a nevýhody direct marketingu; - integrovaná marketingová komunikace; - pravidla přímého marketingu; - tvorba a správa databází. Interní a externí zdroje informací. Informace o zákaznících. Databázový model komunikace; - strategická úloha databázového marketing. Integrovaný databázový marketing; - význam budování vztahů se zákazníky. Vztah profitabilita a spokojenost zákazníků; - tradiční nástroje přímého marketingu - základní charakteristika. Direct mail. Telemarketing - aktivní, pasivní. Teleshopping. Reklama s přímou odezvou. Katalogový marketing. Zákaznické kluby; - nová úroveň direct marketingu. Nové komunikační a distribuční média v přímém marketingu. Mobilní marketing. Proximity marketing; - plánování a vývoj strategie přímého marketingu. Řízení kampaně direct marketingu; - přímý marketing a společnost. Legislativa a etická samoregulace direct marketingu; - trh direct marketingu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost pojmu direct marketing |
Znalost pojmu direct marketing |
Znalost systematiky direct marketingu |
Znalost systematiky direct marketingu |
Znalost zapojení direct marketingu do komunikačního mixu |
Znalost zapojení direct marketingu do komunikačního mixu |
Znalost technik direct marketingu |
Znalost technik direct marketingu |
Znalost možností měření efektivity direct marketingu |
Znalost možností měření efektivity direct marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
Vysvětlit obsah pojmu direct marketing |
Vysvětlit obsah pojmu direct marketing |
Vysvětlit rozdíly a souvislosti direct marketingu a ostatních nástrojů komunikačního mixu |
Vysvětlit rozdíly a souvislosti direct marketingu a ostatních nástrojů komunikačního mixu |
Vysvětlit rozdíly jednotlivých nástrojů a technik direct marketingu |
Vysvětlit rozdíly jednotlivých nástrojů a technik direct marketingu |
Naplánovat direct marketingovou kampaň |
Naplánovat direct marketingovou kampaň |
Měřit efektivitu direct marketingu |
Měřit efektivitu direct marketingu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Blaney, Bill. B2B A to Z: marketing tools and strategies that generate leads for your Business-to-Business company. Denham Publishing, 2013. ISBN 9780988497702.
-
Brooks, Margaret. Developing B2B social communities: keys to growth, innovation, and customer loyalty. CA Technologies Press, 2013. ISBN 9781430247135.
-
Labská, Helena. Marketingová komunikácia. Bratislava: Ekonóm, 2014. ISBN 978-80-225-3748-3.
-
Olejár, Marián. Jak získávat klienty a zákazníky: referenční byznys. Brno: BizBooks., 2015. ISBN 9788026504238.
-
Tapp, Alan. Principles of direct and database marketing. Harlow, England : Financial Times/Prentice Hall, 2005. ISBN 0273683551.
|