Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- podstata, historie, současnost, význam a typologie marketingového výzkumu; - proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu); - pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků; - metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu; - pozorování - jeho specifika, typy, použití; - projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi; - dotazování v kvalitativním výzkumu - sestavení scénáře; - dotazování v kvantitativním výzkumu - - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, typy a formulace otázek, škálování; - individuální rozhovor a focus group - jejich specifika, použití.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
The importance of marketing research in marketing decision making |
The importance of marketing research in marketing decision making |
Process (stages) of marketing research - from brief to pretest |
Process (stages) of marketing research - from brief to pretest |
The essence of quantitative research - when and how to use a questionnaire |
The essence of quantitative research - when and how to use a questionnaire |
The essence of qualitative research - when and how to use an interview |
The essence of qualitative research - when and how to use an interview |
Observation - types, ethnography, mystery shopping - specifics of use |
Observation - types, ethnography, mystery shopping - specifics of use |
Odborné dovednosti |
---|
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
Vytvořit dotazník |
Vytvořit dotazník |
Vytvořit dotazník |
Vytvořit dotazník |
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
Specify brief (assignment) for marketing research |
Specify brief (assignment) for marketing research |
Select the appropriate method of investigation - decide whether a quantitative or qualitative investigation or a combination will be required |
Select the appropriate method of investigation - decide whether a quantitative or qualitative investigation or a combination will be required |
Create a questionnaire |
Create a questionnaire |
Formulate a scenario for a qualitative survey |
Formulate a scenario for a qualitative survey |
Use projective techniques (collage, association, personification, etc.) in marketing research |
Use projective techniques (collage, association, personification, etc.) in marketing research |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning |
E-learning |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Belk, Russell W., Eileen Fischer a Robert V. Kozinets. Qualitative consumer and marketing research. Los Angeles, 2013. ISBN 978-0-85702-766-5.
-
Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
-
Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|