Předmět: Metody a techniky marketingového výzkumu

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Metody a techniky marketingového výzkumu
Kód předmětu KUMK/MK3MV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Juříková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- podstata, historie, současnost, význam a typologie marketingového výzkumu; - proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu); - pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků; - metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu; - pozorování - jeho specifika, typy, použití; - projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi; - dotazování v kvalitativním výzkumu - sestavení scénáře; - dotazování v kvantitativním výzkumu - - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, typy a formulace otázek, škálování; - individuální rozhovor a focus group - jejich specifika, použití.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 35 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
nespecifikováno
nespecifikováno
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
The importance of marketing research in marketing decision making
The importance of marketing research in marketing decision making
Process (stages) of marketing research - from brief to pretest
Process (stages) of marketing research - from brief to pretest
The essence of quantitative research - when and how to use a questionnaire
The essence of quantitative research - when and how to use a questionnaire
The essence of qualitative research - when and how to use an interview
The essence of qualitative research - when and how to use an interview
Observation - types, ethnography, mystery shopping - specifics of use
Observation - types, ethnography, mystery shopping - specifics of use
Odborné dovednosti
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vytvořit dotazník
Vytvořit dotazník
Vytvořit dotazník
Vytvořit dotazník
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Specify brief (assignment) for marketing research
Specify brief (assignment) for marketing research
Select the appropriate method of investigation - decide whether a quantitative or qualitative investigation or a combination will be required
Select the appropriate method of investigation - decide whether a quantitative or qualitative investigation or a combination will be required
Create a questionnaire
Create a questionnaire
Formulate a scenario for a qualitative survey
Formulate a scenario for a qualitative survey
Use projective techniques (collage, association, personification, etc.) in marketing research
Use projective techniques (collage, association, personification, etc.) in marketing research
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning
E-learning
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Belk, Russell W., Eileen Fischer a Robert V. Kozinets. Qualitative consumer and marketing research. Los Angeles, 2013. ISBN 978-0-85702-766-5.
  • Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr