Předmět: Teorie marketingové komunikace

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Teorie marketingové komunikace
Kód předmětu KUMK/MK2TE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- charakteristika základních pojmů v oblasti marketingu a marketingové komunikace; - marketingová komunikace: Podstata, význam, základní principy marketingové komunikace; - reklama; - podpora prodeje; - osobní prodej; - public relations; - direct marketing; - nové trendy v marketingové komunikaci; - corporate identity a jeho role v systému marketingové komunikace; - integrovaná marketingová komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 37 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Teoretická východiska marketingové komunikace
Teoretická východiska marketingové komunikace
Základní pojmy a terminologie v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Základní pojmy a terminologie v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Tradiční nástroje marketingové komunikace
Tradiční nástroje marketingové komunikace
Nové a alternativní formy marketingové komunikace
Nové a alternativní formy marketingové komunikace
Odborné dovednosti
Reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
Reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
Orientovat se v základních pojmech a terminologii v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Orientovat se v základních pojmech a terminologii v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Pochopit jednotlivé funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Pochopit jednotlivé funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Definovat tradiční nástroje marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Definovat tradiční nástroje marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Definovat nové, alternativní formy marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Definovat nové, alternativní formy marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Banyár, Milan. GUERILLA, VIRAL. BUZZ, WORD OF MOUTH MARKETING - Implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do prostredia slovenskej a českej marketingovej praxe. Bratislava : Univerzita Komenského, 2018. ISBN 978-80-223-4590-3.
  • Banyár, Milan. Značka a logo - vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
  • Frey, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
  • Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • Paulovčáková, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015. ISBN 9788074521171.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha , Grada Publishing, 2019. ISBN 9788027107872.
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr