Předmět: Základy psychologie

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Základy psychologie
Kód předmětu KUMK/MK1ZP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- předmět psychologie; - historie psychologie, přístupy; - psychické procesy a stavy; - vnímání; - pociťování; - pozornost; - představivost; - paměť; - učení; - myšlení; - řeč, inteligence; - emoce; - motivace.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 55 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Odborné dovednosti
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Výsledky učení
Odborné znalosti
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť
znalost fungování emocí
znalost fungování emocí
znalost fungování motivace
znalost fungování motivace
přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům
přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům
Odborné dovednosti
vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství
vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství
definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství
definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství
diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství
diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství
definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství
definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství
analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství
analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Didaktický test
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • Hill, Grahame. Moderní psychologie : hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071786411.
  • Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
  • Hradiská, Elena. Psychológia a reklama. 1. vyd. Bratislava : Elita, 1998. ISBN 8080440514.
  • Říčan, Pavel. Psychologie. Praha : Portál, 2013. ISBN 9788026205326.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr