Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Pavelka Jiří, prof. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
mediální systém; - specifika české mediální krajiny; - mediální legislativa ČR; - tiskový zákon; - vysílací zákon, média veřejné služby; - zpravodajské agentury; - mediální trh, vlastnictví médií v ČR; - zpravodajské a publicistické žánry a jejich využití v MK; - formáty vysílacích médií. Hudební a filmové žánry a jejich využití v MK; - úvod do mediálního plánování, základní pojmy I.; - úvod do mediálního plánování, základní pojmy II.; - shrnutí a zpětná vazba ke kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 115 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost mediálního systému |
znalost mediálního systému |
znalost informací o mediálních trzích |
znalost informací o mediálních trzích |
znalost formátů médií |
znalost formátů médií |
znalost mediálních žánrů |
znalost mediálních žánrů |
znalost zdrojů informací o mediálním prostředí |
znalost zdrojů informací o mediálním prostředí |
Odborné dovednosti |
---|
zařadit konkrétní médium do systému |
zařadit konkrétní médium do systému |
vysvětlit změny na mediálních trzích |
vysvětlit změny na mediálních trzích |
posoudit specifika formátů médií |
posoudit specifika formátů médií |
analyzovat typické projevy mediálních žánrů |
analyzovat typické projevy mediálních žánrů |
shromáždit analytické informace o mediálních trzích |
shromáždit analytické informace o mediálních trzích |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Burton, Graeme, Jirák, Jan. Úvod do studia médií. Brno, 2001. ISBN 8085947676.
-
Hallin,D.C.- Mancini,P. Systémy médií v postmoderním světě. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-377-2.
-
Jakubowicz, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediomorfóza. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
-
Jirák, J., Kopplová, B. Média a společnost. Portál, 2003.
-
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Reifová, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portáli, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
-
Rus-Mohl, Stephan. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
|