Předmět: Fashion Marketing 1

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Fashion Marketing 1
Kód předmětu KUMK/MD3FM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Harantová Lenka, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Pokrytá témata: Marketing a marketingový mix Význam a tvorba ceny v módním průmyslu Psychologie vnímání slev a podpory prodeje v oblasti fashion Základní marketingové analýzy a segmentace zákazníků v oblasti fashion Komunikační mix a jeho specifika pro daný trh Základní pojmy a specifikace módního průmyslu Fashion management

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní orientace v oblasti Fashion Design.
Základní orientace v oblasti Fashion Design.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- Definovat Fashion Marketing
- Definovat Fashion Marketing
- Vysvětlit psychologii slev v oblasti fashion
- Vysvětlit psychologii slev v oblasti fashion
- Vysvětlit specifika segmentace zákazníků v oblasti fashion business
- Vysvětlit specifika segmentace zákazníků v oblasti fashion business
- Definovat pojmy: slow fashion, fast fashion, ultra fast fashion a vysvětlit rozdíly
- Definovat pojmy: slow fashion, fast fashion, ultra fast fashion a vysvětlit rozdíly
- Vyjmenovat specifické nástroje komunikačního mixu v oblasti módy
- Vyjmenovat specifické nástroje komunikačního mixu v oblasti módy
Odborné dovednosti
- Navrhnout nástroje komunikačního mixu pro konkrétní fashion brand
- Navrhnout nástroje komunikačního mixu pro konkrétní fashion brand
- Identifikovat cílovou skupinu a vytvořit personu
- Identifikovat cílovou skupinu a vytvořit personu
- Sestavit SWOT analýzu vlastní značky
- Sestavit SWOT analýzu vlastní značky
- Rozpoznat rozdíly v psychologii slev haute couture a fast fashion
- Rozpoznat rozdíly v psychologii slev haute couture a fast fashion
- Identifikovat hlavní úskalí tvorby ceny
- Identifikovat hlavní úskalí tvorby ceny
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • BICKLE, Marianne. Fashion Marketing. Bloomsbury Academic Fairchild, 2010. ISBN 9781563677380.
  • BURNS, Leslie Davis a Kathy K. MULLET. The business of fashion: designing, manufacturing, and marketing. Sixth edition. New York: Fairchild books, 2020. ISBN 978-1-5013-6100-5.
  • HAUNEROVÁ Klára et al. Fashion management. Praha, 2019. ISBN 978-80-271-2113-7.
  • KOUMBIS, Dimitri. An introduction to fashion retailing: from managing to merchandising. Second edition. London: Bloomsbury visual arts, 2021. ISBN 978-1-350-09827-5.
  • WOLFE, Mary Gorgen. Fashion Marketing & Merchandising. Fifth edition. Tinley Park, IL: The Goodheart-Willcox Company, 2019. ISBN 978-1-63563-145-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr