Vyučující
|
-
Göttlichová Marcela, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obsahové náplně předmětu na úrovni středoškolské látky. |
Znalost obsahové náplně předmětu na úrovni středoškolské látky. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikace poznatků na úrovni středoškolské látky (gramatika, stylistika). |
Aplikace poznatků na úrovni středoškolské látky (gramatika, stylistika). |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
1. Stylistika: klasifikace, odborná terminologie v kontinuitě s rozvrstvením slovní zásoby |
1. Stylistika: klasifikace, odborná terminologie v kontinuitě s rozvrstvením slovní zásoby |
2. Slohové postupy a jejich modifikace |
2. Slohové postupy a jejich modifikace |
3. Subjektivní a objektivní stylotvorné faktory |
3. Subjektivní a objektivní stylotvorné faktory |
4. Soustava funkčních stylů a jejich charakteristika: přínos primárních funkčních stylů pro praxi |
4. Soustava funkčních stylů a jejich charakteristika: přínos primárních funkčních stylů pro praxi |
5. Sekundární funkční styly: reklamní texty a slogany |
5. Sekundární funkční styly: reklamní texty a slogany |
Odborné dovednosti |
---|
1. Percepce stylu jako funkčně podmíněné jazykové varianty s možností řešení určitého komunikačního úkolu v dané komunikační situaci |
1. Percepce stylu jako funkčně podmíněné jazykové varianty s možností řešení určitého komunikačního úkolu v dané komunikační situaci |
2. Kompetentní aplikace stylově rozlišených variantních prostředků odpovídajících určené stylové oblasti |
2. Kompetentní aplikace stylově rozlišených variantních prostředků odpovídajících určené stylové oblasti |
3. Schopnost stanovit vliv stylotvorných faktorů na styl textu |
3. Schopnost stanovit vliv stylotvorných faktorů na styl textu |
4. Funkční rozvrstvení stylů českého jazyka a odpovídajících jazykových a výstavbových prostředků |
4. Funkční rozvrstvení stylů českého jazyka a odpovídajících jazykových a výstavbových prostředků |
5. Tvorba komunikačně sdělného projevu, slohově vytříbeného a kultivovaného v kontinuitě s rozšiřováním aktivní slovní zásoby |
5. Tvorba komunikačně sdělného projevu, slohově vytříbeného a kultivovaného v kontinuitě s rozšiřováním aktivní slovní zásoby |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
|